La jutgessa de la dana cita 39 nous testimonis, entre agents mediambientals i bombers forestals
La magistrada rebutja incloure una nova víctima mortal a la causa, en considerar que la causa de la mort no té relació directa amb la barrancada
La jutgessa que investiga les responsabilitats penals per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024 a la província de València, en què van morir 230 persones, ha acordat citar a declarar 39 nous testimonis, 31 agents mediambientals o guàrdies fluvials de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) i la Conselleria de Medi Ambient i 8 bombers forestals, en este cas dependents de la Generalitat, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en un comunicat.
En tots els casos es tracta de personal que estava treballant el dia de la dana, concretament controlant barrancs com el de Poio o el riu Magre.
Així ho ha decidit la instructora, després d'una resolució de l'Audiència Provincial de València que el desembre del passat any va estimar parcialment el recurs d'apel·lació interposat per una acusació particular sobre esta qüestió, i després d'un informe del ministeri fiscal sobre este tema.
En una altra diligència, coneguda este dimecres, la titular del jutjat d'instrucció 3 de Catarroja ha rebutjat incloure un home, que va faltar el 2 de desembre de 2024, a penes un mes després de la dana, com a víctima d'esta catàstrofe. La instructora ha adoptat esta decisió d'acord amb el criteri del ministeri fiscal, després de rebre un informe forense que conclou que la causa fonamental de la defunció va ser una sèpsia urinària en el context de diverses patologies cròniques.
La filla d'esta víctima mortal havia demanat en el jutjat el reconeixement de son pare com a víctima de la dana arran de les circumstàncies patides a Paiporta el 29 d'octubre, tenint en compte les seues patologies, i la defunció final el 2 de desembre.
No obstant això, arran de l'informe forense, el fiscal no va considerar procedent la inclusió de la defunció d'esta persona en la instrucció penal i la jutgessa ha declarat, en esta línia, que no existix relació de causalitat entre els fets objecte d'investigació i eixa defunció.
Per tant, la causa del jutjat de Catarroja inclou a 230 víctimes mortals per les riuades del 29 d'octubre. La xifra pot ser encara provisional, donat que queden alguns casos en investigació i pendents dels informes forenses.
Més llegit
-
Sanitat amplia l'alerta sanitària a un nou lot de salmó fumat de la marca Carrefour
-
Una protesta religiosa força la cancel·lació d'un festival musical a València que anunciava una missa negra
-
Els usuaris assenyalen dificultats en l'ús de l'app de Sanitat
-
Investiguen la mort d'un matrimoni de septuagenaris a València per una possible fuga de gas en la caldera
-
Un accident múltiple a l'N-340 per Vila-real deixa set ferits i obliga a tallar la carretera més de dos hores
-
Mor un menor de setze anys després d’ofegar-se a la platja de Benicàssim