Jutgen les amenaces de mort a l'alcalde de Callosa de Segura per retirar la creu dels caiguts
Els autors dels comentaris s'enfronten a una multa d'un a tres mesos per un delicte d'amenaces lleus.
Aquest dimarts es jutgen a Oriola les amenaces de mort i tortura que va rebre a través de Facebook l'alcalde de Callosa de Segura, el socialista Fran Maciá, després d'anunciar la retirada de la creu dels caiguts d’aquest municipi del Baix Segura.
Maciá considera que els missatges eren molt més que un simple insult, ja que demanaven directament que li pegaren "un tir al cap" i que als regidors d'Esquerra Unida foren lligats i torturats amb una pastilla de sabó a la boca. Segons relata, la denúncia que va presentar davant la Guàrdia Civil el mes de novembre del 2017 va ser determinant perquè les amenaces cessaren.
Tot i que el que es jutja és un delicte d'amenaces lleus, que només comporta sanció econòmica i està penat amb una multa d'un a tres mesos, l'alcalde de Callosa de Segura considera que no es poden tolerar aquest tipus de missatges. Recorda que la creu franquista es va retirar en compliment de la llei de memòria històrica.
Més llegit
-
L'Aemet va assegurar tres voltes a la Generalitat el dia de la dana que el temporal se n'anava a Conca
-
La jutgessa de la dana denuncia ser víctima d'una "campanya difamatòria"
-
Un musicòleg valencià lidera una investigació perquè un orgue mil·lenari sone de nou: "És un miracle"
-
La jutgessa de la dana pregunta per alertes roges en els últims deu anys i Cecopi convocats
-
Els EUA ataquen un vaixell amb drogues procedent de Veneçuela en aigües del Carib que deixa onze morts
-
Les donacions de sang creixen un 21% en els mesos d'estiu amb 1.700 valencians que ho fan per primera vegada