El jutge processa el Cuco i sa mare per fals testimoni en el juí de Marta del Castillo
Considera que van ordir un pla que tenia com a única finalitat "enganyar al tribunal".
El jutjat d'Instrucció número 2 de Sevilla ha acordat continuar les actuacions contra Francisco Javier García, el Cuco, i la seua mare, Rosalía G. M. per un delicte de fals testimoni, en relació amb les declaracions que van realitzar durant el juí celebrat en 2011 en l'Audiència Provincial per l'assassinat de Marta del Castillo. El Cuco ja va ser condemnat anys arrere a dos anys i onze mesos d'internament per encobrir l'assassinat.
El jutge instructor Carlos Mahón decreta el sobreseïment lliure de la causa per extinció de la responsabilitat criminal a la parella de la mare, Ángel Manuel R. C., per la seua defunció.
En els fets arreplegats en la interlocutòria de procediment abreujat, el jutge instructor assenyala que Francisco Javier García, la seua mare i la parella d'aquesta, van ordir un pla que tenia com a única finalitat "enganyar al tribunal" sobre el realment esdevingut el dia 24 de gener de 2009, quan va resultar morta la menor".
A més, el jutjat acorda donar trasllat al ministeri fiscal i l'acusació exercida pels pares de Marta del Castillo perquè, en el termini comú de deu dies, sol·liciten l'obertura del juí oral formulat o el sobreseïment de la causa.
Més llegit
-
Les candidates a fallera major de València 2027 celebren la primera trobada amb la premsa
-
Troben un cadàver d'home sense cap ni extremitats surant davant de la costa de Sagunt
-
El govern espanyol prorroga les rebaixes fiscals als carburants fins a final d'any i limita el preu del gas
-
La direcció de Ford Almussafes i UGT arriben a un acord “històric”, que contempla un augment salarial per damunt de l’IPC
-
El PSPV exhibix un suposat dossier sobre Pérez Llorca a les Corts i el president i el PP ho qualifiquen de burla
-
Propietaris que no poden accedir a sa casa: l’altra cara del problema de la vivenda