El jutge processa Benavent i quatre empresaris per contractes a València entre 2003 i 2007
La investigació afecta la Regidoria de Cultura, aleshores dirigida per María José Alcón
El jutge del cas Taula ha obert procediment abreujat a cinc investigats de la peça E, relativa a l'adjudicació de contractes de la Regidoria de Cultura de l'Ajuntament de València durant l'alcaldia de Rita Barberá. En concret, processa l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent i quatre empresaris més per presumpte arreglament de contractes de serveis efectuats per la regidoria, que dirigia en aquell moment María José Alcón, entre els anys 2003 i 2007.
La resolució arxiva les investigacions contra Alcón, morta l’any 2018, i contra cinc investigats més, i demana a la Fiscalia i a l’acusació particular que sol·liciten l’arxiu de totes les investigacions o l’obertura de juí oral.
Els fets s'investiguen per indicis de delicte de prevaricació administrativa, suborn, tràfic d'influències i negociacions prohibies a funcionaris públics, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.
Les investigacions afecten contractes per a l’execució d’obres de neteja i manteniment de les façanes interiors i exteriors de la Llotja de València; contracte de neteja i consolidació de les Torres de Quart; contracte d’execució d’obres de conservació i restauració dels ponts de Serrans i de la Trinitat; contracte de construcción i explotació del Centre Cultural de la Rambleta; contractes relacionats amb diversos serveis per a la Mostra de València.
Més llegit
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
La neu enfarina els Ports i l'Alt Maestrat: actiu l'avís groc per gruixos de 8 centímetres
-
Un potent raig de llum enlluerna un pilot d’avió que sobrevolava el Campello
-
Nadal gris i fred
-
Sorprenen a San Isidro un home amb sis quilos de marihuana damunt quan anaven a detindre'l per una agressió
-
Feijóo remet a la jutgessa els whatsapps amb Mazón el dia de la dana