La Junta d'Andalusia amplia l'alerta sanitària per listeriosi a tots els productes de Magrudis
L'Ajuntament de Sevilla denunciarà el gerent per ocultació de dades i falta de col·laboració.
La Conselleria de Salut i Família de la Junta d'Andalusia ha comunicat al Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social que amplia l'alerta sanitària per listeriosi a tots els productes de la firma sevillana Magrudis. La decisió l'han presa de forma preventiva, per si hi ha llars que emmagatzemen productes de l'empresa que encara no han consumit.
El passat 21 d'agost es va ordenar la paralització de l'activitat i la retirada de tots els productes elaborats per Magrudis. Un dels quals, la carn ensaginada de la marca La Mechá, s'ha identificat com el focus del brot de listeriosi.
L'Ajuntament de Sevilla, per la seua banda, denunciarà el gerent de Magrudis davant de la Fiscalia per ocultació de dades i falta de col·laboració amb la investigació que s'està desenvolupant amb motiu de l'alerta decretada per listeriosi. Els inspectors han trobat a la fàbrica de la companyia albarans de devolucions de productes que s'havien venut sense comunicar-ho a les autoritats i, per tant, no s'havien inclòs dins de l'alerta sanitària decretada per la Junta d'Andalusia. Els productes que s'havien comercialitzat d'esquenes a l'administració eren xoriç, xoriç picant i botifarra.
A la Comunitat Valenciana, i a falta d'una segona analítíca, es confirmaria el primer cas de listeriosi. Un dels cinc pacients en estudi ha donat positiu en les primeres analítiques. De les dues dones embarassades a Alacant, una d'elles ja ha donat negatiu, però ara s'estudia el cas d'un altre home. Les autoritats asseguren que, fins que no tinguen els resultats de totes les proves, no es pot confirmar el positiu.
El Ministeri de Sanitat ha confirmat un total de 203 casos, dels quals 196 estan a Andalusia.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part