Judicialitzen la fossa 112 de Paterna, on esperen trobar cent afusellats
Els arqueòlegs han trobat quatre cranis amb impacte de projectil, evidència clara de mort per violència.
La diputada de Memòria Històrica de la Diputació de València, Rosa Pérez Garijo, s'ha personat en el jutjat de Paterna al costat dels experts arqueòlegs d'ArqueoAntro Alejandro Calp i Javier Iglesias per a certificar l'aparició de cossos en la fossa 112, on esperen trobar un centenar d'afusellats durant el franquisme. A aquesta seu judicial ha acudit també la presidenta de l'Associació de Familiars de les Víctimes, Carmen Gómez.
Pérez Garijo ha destacat que s'han personat en el jutjat amb la finalitat de denunciar aquestes morts perquè l'objectiu és que les exhumacions siguen judicials i que per fi es puga fer justícia amb les víctimes del franquisme.
Al principi de la setmana van començar els treballs utilitzant els pinzells per a deixar al descobert les restes òssies. De moment, l'equip d'ArqueoAntro ha trobat quatre cranis amb impacte de projectil que confirmen evidències clares de mort violenta.
La diputada de Memòria Històrica ha afirmat: "es treballa per a retornar la dignitat a aquest país". "Les administracions públiques han de tindre un paper fonamental en l'exhumació dels cossos", ha reblat.
Els arqueòlegs esperen localitzar a l'entorn de 100 víctimes assassinades procedents sobretot de les comarques de la Safor i la Ribera.
Més llegit
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Sumar anunciarà el 17 d'octubre un nou partit, amb el nom de Front Ampli, i el cap de llista per a les pròximes eleccions generals
-
Calor i tronades
-
Una dona de 102 anys mor en una riuada a Madrigueras, a Albacete, on han rescatat 90 persones
-
Iván Ortolá frega el pòdium al Japó
-
Les pluges causen danys importants en els cultius de caqui i taronja