Isabel Díaz Ayuso entrega la Medalla d'Or de Madrid a María Corina Machado
La presidenta de la Comunitat de Madrid ha aprofitat l'ocasió per a criticar Sánchez i assegurar que "el socialisme del segle XXI està de guateque a Barcelona"
La presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha posat este dissabte la Medalla d'Or de la regió a la líder opositora veneçolana i premi Nobel de la Pau, María Corina Machado, mentre "el socialisme del segle XXI està de guateque a Barcelona", ha expressat la presidenta, en al·lusió a la cimera progressista a la qual han acudit el president del Govern, Pedro Sánchez, i altres líders llatinoamericans.
Durant el discurs després d'entregar la distinció a Machado, la presidenta autonòmica ha afirmat que l'acte d'este cap de setmana a Barcelona va ser convocat "quan sabia que este acte s'anava a celebrar". A més, ha destacat que a penes "cap representant europeu" ha acudit a la cita de Sánchez amb el president brasiler, Lula da Silva, i amb la mexicana Claudia Sheinbaum.
Després de rebre la Medalla d'Or de mans de la presidenta, Machado ha traslladat l'agraïment a Ayuso i als madrilenys, i ha expressat l'"honor immens" per una distinció que pren en nom de tots els ciutadans "de dins i fora" del seu país que "han arriscat la vida per la llibertat".
"Havia de ser precisament ací, a Madrid, on sent que esta vesprada comença el nostre retorn. Des d'ací comencem a preparar esta nova fase en la qual tornarem milions a construir junts un país del qual ens sentim tots orgullosos de ser veneçolans", ha asseverat la líder opositora.
Des del balcó de Sol, "la casa de la llibertat"
Més tard, Díaz Ayuso i Machado, acompanyades de la filla del líder opositor veneçolà Edmundo González, Carolina, han eixit al balcó de la Real Casa de Correos, que ha nomenat com "la casa de la llibertat". "En esta plaça hem reivindicat tots estos llargs anys la llibertat del poble de Veneçuela, de Cuba, de Nicaragua i de tantes nacions germanes. En esta plaça hem alçat la veu junts contra les dictadures en representació dels milions de persones que s'han vist forçades a deixar arrere la seua terra, però que han trobat a Madrid la nova llar", ha exclamat Ayuso.
Davant de la Puerta del Sol abarrotada de veneçolans i entre crits de "¡Presidenta!", Ayuso ha aventurat que "el canvi arribarà de manera imparable" a Veneçuela i que Machado, "un dia no molt llunyà" serà la primera presidenta veneçolana de la història.
Reconeixement a Edmundo González
Per la seua part, González també ha quedat reconegut amb la Medalla Internacional. No obstant això, el candidat presidencial veneçolà no ha pogut acudir a l'acte per problemes de salut i ha sigut la seua filla Carolina qui ha rebut el guardó de mans de la presidenta de la Comunitat de Madrid.
Així, a González l'han reconegut amb la Medalla Internacional "com a gest de cortesia, reconeixement i respecte dels ciutadans de la Comunitat de Madrid" i considerant-lo "president democràticament elegit de Veneçuela en les eleccions presidencials del 28 de juliol del 2024".
Carolina González ha llegit a continuació una missiva redactada pel mateix Edmundo, on ha agraït la distinció de la Comunitat de Madrid i ha recalcat que està del costat de Machado. "Estem junts en això, com hi hem estat des del primer dia", ha expressat González en boca de la filla menor.
Més llegit
-
El tauró que va atacar el jove alacantí a les Maldives era un tauró tigre, una de les espècies més agressives
-
Mor una elefanta del Bioparc després de patir una ferida mortal que li ha causat un altre elefant
-
L’Iran reimposa un “control estricte” sobre l’estret d’Ormuz i hi restringix el trànsit marítim
-
El Consell elimina la guàrdia obligatòria en farmàcies de pobles menuts per a garantir-ne la viabilitat
-
Consulta els talls de trànsit amb motiu de l'Ironman que se celebra este diumenge a València
-
El govern espanyol ordena retirar l’escut feixista del panteó de Luburić al cementeri de Carcaixent