Interior no ha resolt encara cap sol·licitud d’asil de l’Aquarius
El ministeri atribueix la paràlisi al fet que l’Oficina d’Asil i Refugi està ‘‘desbordada’’.
Cap de les sol·licituds d’asil que reclamaren 608 de les 629 persones migrants que van ser rescatades en aigües del Mediterrani per l’embarcació Aquarius i que van arribar a València fa tres mesos ha sigut resolta encara, segons indiquen fonts del Ministeri de l’Interior.
El departament que encapçala Grande-Marlaska ha explicat que tampoc no han conclòs els expedients administratius d’expulsió de 15 persones més que també anaven a bord del vaixell, com caldria en aplicació del règim general d’estrangeria.
Les sis que resten i que no han demanat cap protecció són menors estrangers no acompanyats. Es tracta de casos que es troben sota la tutela de les comunitats autònomes i que segueixen un procediment diferent del de les persones adultes.
El Ministeri de l’Interior atribueix la paràlisi al fet que l’Oficina d’Asil i Refugi (OAR), depenent d'Interior, està ‘‘desbordada’’, tot i que es va fer una oferta d’ocupació pública fa un mes amb quasi 200 places per tal de reforçar-ne la plantilla.
Segons la legislació vigent, hi ha un període de sis mesos perquè les persones que demanen asil en coneguen definitivament el resultat de la petició. Els 608 immigrants de l’Aquarius que ho van fer (537 adults i menors, i 71 menors no acompanyats) tenen garantida la permanència a Espanya fins que es resolga la sol·licitud, tret que un altre país de la Unió Europea o un tribunal penal internacional presente una reclamació.
En cas que la resolució siga positiva, s’obri un període d’integració d’entre 6 i 8 mesos en el qual estarien acompanyats per una ONG. Però una resolució desfavorable implicaria que expiraria l’autorització d’estada legal i, per tant, s’iniciarien els tràmits per a l’expulsió. De vegades, aquestes persones ingressen en un Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) fins que són deportades.
Més llegit
-
Bernabé diu que l'acampada de València no és compatible amb la mascletà i el sector pirotècnic li exigix que en garantisca la celebració
-
Mor Maricarmen, la dona de 87 anys desnonada a Madrid, símbol de les acampades per la vivenda
-
Ceuta, Esplá i els valencians de la selecció espanyola de futbol i de gimnàstica rítmica, premiats amb l’Alta Distinció de la Generalitat
-
El PP demana en l’Audiència Nacional la imputació del PSOE per finançament il·legal i quatre delictes més en el cas Leire
-
Un vídeo que mostra el cabal del barranc de Poio el matí del 29-O s'incorpora a la causa judicial de la dana
-
La vaga general serà l’11 de novembre