Intercepten 4.380 quilos d'haixix en un iot prop del port de Calp
Hi ha sis detinguts, els dos tripulants de l’embarcació i altres quatre que esperaven en terra per a descarregar la droga.
Funcionaris de duanes de l’Agència Tributària i agents de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil han evitat l’entrada al país d’un partida de 4.380 quilos d’haixix. El carregament viatjava en un iot amb bandera espanyola que va ser interceptat la matinada de dimecres quan els traficants anaven a descarregar la droga al port de Calp (Marina Alta).
Sis persones han sigut detingudes en el marc de l’anomenada operació Sutja, en què han participat mitjans aeronavals i terrestres. Es tracta dels dos tripulants de l’embarcació i de quatre persones que esperaven a terra per a descarregar l’haixix, segons informa el Ministeri d’Hisenda en un comunicat.
La investigació es va iniciar al març, quan un iot amb bandera espanyola va despertar les sospites dels vigilants de duanes i es va iniciar un control dels ports que sovintejaven. La setmana passada, quan el comportament d’un dels tripulants va fer pensar que estaven a punt de recollir el carregament en mar oberta, es va activar un dispositiu amb un patruller de Vigilància Duanera, un helicòpter i un avió de duanes.
Els tripulants van ser abordats cap a les quatre de la matinada de dimecres quan es dirigien al port esportiu Port Blanc de Calp. A l’interior de l’embarcació guardaven fins a 134 fardells d’haixix que pesaven 4.380 quilos. El sis detinguts han passat ja a disposició del jutjat d’instrucció número 2 de Dénia, en funcions de guàrdia.
Més llegit
-
Cap de setmana amb màximes per damunt dels 36 °C a l’interior de la Comunitat Valenciana
-
Mompó no sap si Mazón compareixerà en la comissió de la dana al Congrés, però assegura que "actuarà en conseqüència al seu càrrec"
-
El PSOE demana que compareguen Maribel Vilaplana i el propietari d'El Ventorro en la comissió de la dana al Congrés
-
Salut Pública investiga una possible toxiinfecció alimentària a Xàtiva després d'un torneig de futbol
-
El PSOE demana que compareguen Maribel Vilaplana i el propietari d'El Ventorro en la comissió de la dana al Congrés
-
Requena registra el rècord de temperatures amb 38 °C en l'últim dia de maig