La intel·ligència artificial, ferramenta per a una futura educació inclusiva
La tecnologia implementada a les aules ajudaria a adaptar els continguts per als estudiants amb més dificultats
L’educació del futur passa per la tecnologia. L’aprenentatge adaptatiu permetrà que cada alumne puga estudiar una determinada matèria al seu ritme. Gràcies a aquest sistema educatiu, es podria detectar, per exemple, si un alumne sofreix dislèxia o té dificultats auditives, visuals o d’altres tipus.
Per mitjà dels jocs, el professorat sense experiència específica, com podria ser un logopeda, podria endevinar quins alumnes podrien enfrontar-se a problemes al llarg de la seua etapa educativa. “D’aquesta manera s’adaptarien els continguts”, ha explicat Carles Sierra, director de l’Institut d’Intel·ligència Artificial del CSIC i comissari de l’exposició #Elnúvol{IA} que Educaixa organitza a Caixa Fórum València.
Sierra ha assegurat que “tant el professor de primària com el de secundària haurien de formar-se en aquest tema”. Per a fer-ho, “els departaments d’educació haurien de ser els encarregats de proporcionar aquesta formació”, ha afirmat.
Per al director del CSIC, la tecnologia ja present als telèfons mòbils no es pot obviar en el sistema educatiu. “L'educació ha de ser inclusiva”, ha afegit Sierra, per a qui la resposta per aconseguir-ho està en la intel·ligència artificial. “És una ferramenta que ajudarà molt en aquesta inclusió a l’aula, oferint oportunitats molt grans i en moltes dimensions”, ha conclòs.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O