Directes
Ara en la televisió
LA PLAÇA

Inaugurat l'últim tram de la A-33, que estalviarà 30 minuts de viatge entre Múrcia i València

L'obertura d'aquest tram, de setze quilòmetres, suposa una alternativa "de millor qualitat i menor distància" per al transport entre València i Múrcia que l'existent pel corredor de la A-7 a la província d'Alacant

El ministre de Transportes i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, amb el presidente de la Regió de Múrcia Fernando López Miras / Edu Botella (Europa Press)

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha presidit aquest dijous la posada en servei de l'últim tram de l'autovia A-33 entre Iecla (Múrcia) i Cabdet (Albacete), que ha tingut una inversió de 122 milions d'euros i permetrà estalviar un trajecte de 42 quilòmetres i un temps de 25 minuts respecte a l'autopista del Mediterrani.

En l'acte d'inauguració han participat el president de la Regió de Múrcia, Fernando López Miras; la delegada del govern, Mariola Guevara; el portaveu de l'executiu autonòmic, Marcos Ortuño; el conseller de Foment i Infraestructures, José Manuel Pancorbo; l'alcaldessa de Iecla, María Remedios Lajara, i el secretari general del PSOE a la Regió, José Vélez, entre altres.

Amb l'obertura d'aquest tram, de setze quilòmetres de longitud, culmina l'autovia que suposa una alternativa "de millor qualitat i menor distància" per al transport entre València i Múrcia que l'existent pel corredor de la A-7 a la província d'Alacant, permetent reduir els temps de viatge i les emissions. El Ministeri ha invertit 510 milions d'euros en la construcció de la A-33, d'uns noranta quilòmetres.

L'autovia A-33 connecta tres corredors entre el centre i l'est peninsular, com són l'A-31 Albacete-Alacant; l'A-30 Albacete-Murcia-Cartagena; i l'A-35 Almansa-Xàtiva que, a través de la A-7, condueix a València. A més, permet canalitzar els trànsits de llarg recorregut que circulen més pròxims a la costa i proporciona una alternativa per a viatjar entre Múrcia i València sense passar per Alacant. "L'A-33 és un clar exemple que la raó de ser de les infraestructures és tenir un impacte global que transcendeix el lloc on les construïm", ha asseverat Puente.

També et pot interessar

Veure totes les activitats