Igualtat destina 12,7 milions en ajudes directes a ucraïnesos sense recursos
La quantia de l’ajuda és de 400 euros al mes per persona adulta, a més de 100 euros per menor d’edat a càrrec, per un màxim de sis mesos
La Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives destina 12,73 milions d’euros per a la concessió d’ajudes directes a persones refugiades afectades pel conflicte d’Ucraïna que estiguen empadronades a la Comunitat Valenciana i manquen de recursos econòmics suficients.
Es tracta d’una ajuda que gestionen les comunitats autònomes, a través d’una subvenció que els ha atorgat el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions. Aquesta ajuda té un caràcter singular i excepcional, s’atorga pel seu interés públic, social i humanitari, i està derivada de l’afluència massiva de persones desplaçades procedents d’Ucraïna, amb l’objectiu d’assegurar la cobertura de les seues necessitats bàsiques.
La Comunitat Valenciana, amb més de 42.000 persones procedents d’Ucraïna acollides, està al capdavant de totes les comunitats autònomes tant en termes absoluts com en proporció a la població.
La quantia de l’ajuda serà de 400 euros al mes per persona adulta, a la qual se sumaran 100 euros al mes per persona menor d’edat a càrrec, per un període màxim de sis mesos.
Podran accedir a aquestes ajudes les persones que hagen obtingut l’estatut de protecció temporal a persones afectades pel conflicte d’Ucraïna que estiguen empadronades en algun municipi de la Comunitat Valenciana.
Així mateix, no han de tindre mitjans econòmics suficients i els seus ingressos mensuals no han de superar la quantitat establida per l’ingrés mínim vital. Aquesta ajuda és incompatible amb la percepció de recursos, actuacions i serveis del sistema nacional d’acollida de protecció internacional de la Secretaria d’Estat de Migracions.
El termini de presentació de sol·licituds s’obri el 16 de març i conclou el 31 de març a les 15:00 hores.
Més llegit
-
Emergències activa l'alerta taronja per a este dimecres per pluges de fins a 80 litres en dos hores a València
-
Pérez Llorca veu amb "preocupació" una subvenció "a dit" del Botànic a la UGT el 2021
-
Sánchez espera que la situació a Ceuta estiga estabilitzada a finals d'any
-
El cap de la unitat de bombers de Buñol que mesurava el Poio: "Ens va estranyar que ens retiraren"
-
Zapatero demana en l'Audiència Nacional deixar fora del cas Plus Ultra els ingressos per presumptes gestions a Bolívia
-
Assassinen a Mèxic una estudiant espanyola de 21 anys en intercanvi acadèmic