Igualtat confirma l’assassinat d’una dona a Màlaga com a crim masclista
És la víctima número 13 per violència de gènere enguany a Espanya, la 1.307 des del 2003
Igualtat ha confirmat este dilluns que la dona assassinada a Màlaga dissabte, presumptament a mans de la parella, és la víctima mortal número 13 per violència de gènere enguany, i la número 1.307 des que van començar a elaborar-se les estadístiques l'any 2003.
La delegació del govern contra la Violència de Gènere ha confirmat este dilluns la naturalesa masclista del crim i ha informat que no constaven denúncies prèvies per maltractament masclista.
La víctima va ser assassinada en un descampat de Marbella el dissabte al matí. La parella, ja detinguda pels fets, va fugir, però finalment es va entregar en comissaria a causa de la pressió policial. L’home no figura en el sistema policial VioGén.
Totes les víctimes de la violència masclista enguany convivien amb els agressors i només constaven denúncies prèvies per violència de gènere en dos dels tretze casos (el 15,4%).
El 016 atén totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es; també es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600 000 016, i els menors poden dirigir-se al telèfon de la Fundació ANAR 900 20 20 10.
En una situació d'emergència, es pot telefonar a l'112 o als telèfons de la Policia Nacional (091) i de la Guàrdia Civil (062) i en cas de no poder telefonar es pot recórrer a l'aplicació Alertcops, des de la qual s'envia un senyal d'alerta a la Policia amb geolocalització.
Més llegit
-
L'alacantí atacat per un tauró a les Maldives celebra el primer mes casat després de la tragèdia: "No hi havia millor persona amb qui travessar la tempesta"
-
La vaga en l'ensenyament valencià serà indefinida i ja té data: començarà l'11 de maig
-
Vaga indefinida en Educació: la conselleria anuncia que valora una proposta amb Hisenda i els sindicats reclamen una “negociació real”
-
Sanitat ordena la retirada d'una crema depilatòria de Deliplus per no garantir-ne un ús segur
-
Quatre detinguts pel presumpte crim violent de l'empresari Jesús Tavira als afores d’Alacant
-
Troben els cadàvers de tres migrants, dos adults i un menor, en aigües d'Alacant
Més vist
Més escoltat
-
29.04.2026 | 90 minuts
-
30.04.2026 | Les notícies del migdia
-
Capítol 3: Del propòsit a l' impacte: quan el marketing també transforma
-
29.04.2026 | Toni Aparisi i Jesús Hidalgo reivindiquen la diversitat dels cossos en ‘Face au mur’
-
28.04.2026 | Carles Chiner torna als escenaris amb el projecte Animal-Persona i el disc 'Bestiari'
-
30.04.2026 | Amunt i avall | Tercera Part