La història de Hamza i Mohamed, dos joves que s’han vist abocats a viure al carrer
S'estima que només a Europa hi ha 400.000 persones en situació de desemparament
Aquest dimarts se celebra el Dia Europeu de Persones sense Sostre. S'estima que només a Europa hi ha 400.000 persones en aquesta situació de desemparament. En À Punt ens hem fixat en els migrants menors no acompanyats, ja que molts d'ells, en complir la majoria d'edat, es veuen abocats a viure al carrer.
És el cas de Hamza i Mohamed, que amb 19 i 21 anys han viscut ja unes quantes vides. Són marroquins, van arribar a Espanya sent menors d'edat i durant un temps van haver de viure al carrer.
En el cas de Hamza van ser sis mesos en els quals assegura, no podia dormir a la nit per la por. De fet, afirma que no ha aconseguit encara dormir més de cinc o sis hores al dia. “Abans estudiava, tinc el batxillerat, i ara que estic al carrer veig que no tinc res, la meua vida no té sentit”, ha manifestat.
Mohamed relata una experiència similar. Amb quinze anys arriba a Ceuta on ingressa en un centre de menors i en complir díhuit anys el trauen al carrer. Ha passat un any i huit mesos al carrer, els té comptats com una condemna. “Ningú va estar amb mi, vaig haver de buscar-me la vida”, ha dit.
En el camí d’aquests dos joves s'ha creuat Cepaim, una associació que treballa en l'acollida i suport socioeducatiu dels migrants que arriben a casa nostra. Diuen que falten recursos per atendre'ls i demanen recursos assistencials. Ara per ara, Hamza i Mohamed han aconseguit eixir del carrer.
Més llegit
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
“Tornem a casa per a l’adeu definitiu”: La Gossa Sorda revela quan i on serà el seu últim concert
-
Una conductora resulta ferida lleu a València després que el tramvia atropellara el seu vehicle
-
Els bombers treballen en l'extinció de l'incendi que manté confinat el veïnat de Gátova
-
El santuari romà de la cova Donas de Millares, nominat a uns premis de National Geographic
Més vist
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
24.08.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
23.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
23.08.2026 | Informatiu migdia
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part