La Guàrdia Civil salva un xiquet de morir ofegat en una piscina de Salinas
El mantingueren amb vida fins que hi arribaren els servicis mèdics i el traslladaren a l’hospital
La Guàrdia Civil ha col·laborat a salvar la vida d'un xiquet de deu anys que va perdre el coneixement mentre es banyava en una piscina a Salines (Alt Vinalopó). Gràcies al fet que tant la família com els agents tenien coneixements en primers auxilis, van aconseguir mantindre’l amb vida fins a l'arribada de l'equip mèdic, que va estabilitzar al menor i el va traslladar a l'hospital.
El 17 de juliol la Guàrdia Civil de Sax va rebre l’alerta que havien tret el menut del fons de la piscina, estava “inconscient” i respirava “amb molta dificultat”, segons ha detallat la Benemèrita en un comunicat.
En arribar al lloc dels fets, comprovaren que el xiquet, encara que tenia pols i respirava, semblava tindre alguna obstrucció, ja que es percebia l'alé “tan feble”.
La família va explicar que, en traure el menut de l’aigua, li va fer la maniobra de reanimació cardiopulmonar, amb la qual cosa va expulsar una gran quantitat d'aigua i va recuperar la respiració amb una certa dificultat.
Mentre tractaven d'estabilitzar-lo, un dels dos agents es va adonar que podria patir un atac epilèptic. Mentre convulsionava, es mossegava la llengua, fet que impedia que l'aire traspassara les vies respiratòries.
Per això, va córrer fins al vehicle oficial per la farmaciola de primers auxilis i li va introduir un tub de plàstic per a mantindre-li obertes les vies respiratòries, tot impedint que la llengua i la musculatura faríngia obstruïren el pas de l'aire fins a l'arribada dels servicis sanitaris.
L'equip mèdic va aconseguir estabilitzar-lo i el van traslladar a l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de València, on va estar ingressat durant dos dies.
El menor, que ja es troba a casa recuperant-se, va visitar este dijous els agents en la caserna de Sax. La seua mare ha escrit una carta d'agraïment als agents en la qual ha destacat, a més de la seua “professionalitat”, l’“afecte” i la “proximitat” que van mostrar durant l'actuació.
Més llegit
-
Detenen un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients
-
FGV extrema la vigilància per a evitar que els joves ocupen les vies per a gravar un repte viral
-
Les localitats idònies per a vore l'eclipsi total de sol es preparen per al repte logístic
-
L’app de Sanitat permet accedir a les imatges de les proves diagnòstiques
-
La Guàrdia Civil demana col·laboració ciutadana per a localitzar els presumptes autors d'un crim a Almeria
-
Catalá, després que un jutge demane canviar de lloc els festivals i concerts de la Ciutat de les Arts: "Garantirem el dret al descans"
Més vist
Més escoltat
-
27.03.2026 | 90 minuts
-
26.03.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
27.03.2026 | Les notícies del matí
-
26.03.2026 | Noelia Llorens “Titana” ens avança els detalls del seu nou disc
-
26.03.2026 | "Músiques emergents", amb Arturo Orrico | Karlos Nao
-
26.03.2026 | Jorge Blass porta la màgia al Teatre Olympia de la ciutat de València amb ‘Ilusionarte’