La Guàrdia Civil i l'Agència Tributària confisquen 325 quilos de cocaïna a València
La droga estava amagada en dos contenidors de peres i fruita deshidratada. Els narcotraficants hi han fet servir la tècnica del ganxo perdut.
La Guàrdia Civil i l'Agència Tributària han confiscat en el Port de València 325 quilos de cocaïna en dos embarcacions procedents de Xile. La droga estava amagava en dos contenidors, camuflada en un carregament de peres i en un altre de panses. De moment, no hi ha detencions.
El preu que hauria tingut la droga confiscada si s'haguera distribuït en el mercat puja a més de 16 milions d'euros. La Guàrdia Civil, en col·laboració amb policies d'altres països, investiga la destinació de la droga decomissada i també l'origen, ja que el vaixell que la transportava havia realitzat diferents escales en països iberoamericans.
Els narcotraficants han usat la tècnica denominada del ganxo perdut. Aquest mètode consisteix a introduir la droga al contenidor al port d'origen, sense que l'empresa exportadora siga conscient de la càrrega il·legal que transporta. Es trenca el precinte, s'introdueix la cocaïna i es tanca de nou.
Una vegada que el contenidor es troba al port de destinació, algú de l'organització trenca el precinte i retira la droga. Després el substitueix per un tercer precinte fals que la mateixa xarxa remet juntament amb la droga. La idea és fer veure que els precintes no s'han manipulat, per a superar els controls policials i duaners.
Els dos ganxos s'han detectat aquest dilluns, durant les inspeccions de contenidors sospitosos d'amagar droga perquè complien paràmetres com ara la càrrega o la procedència.
El preu de la droga confiscada hauria pujat a més de 16 milions d'euros en el mercat.
Més llegit
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
-
Més calor i més tempestes a la vista
-
Mazón diu que ara mateix no es planteja canviar zones de predomini lingüístic
-
Mor ofegat un home de 77 anys quan es banyava en una platja de Cullera
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
04.07.2025 | Les notícies del migdia
-
03.07.2025 | Renaixement automobilístic, innovació post DANA, un mercat en moviment