La Guàrdia Civil descarta que la narcollanxa d'El Cabra matara els dos agents de Barbate
El jutjat que instrueix el cas rebutja l'autoria del doble assassinat per a les sis persones detingudes
Un informe recent de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil descarta que la narcollanxa que patrullava Kiko El Cabra (intervinguda el 10 de febrer a La Línea de la Concepción) siga la mateixa que va envestir en sis ocasions i va assassinar dos agents de l'institut armat al port de Barbate (Cadis) el mes de febrer. El jutjat que instrueix el cas ha descartat, per tant, l'autoria del doble assassinat per a les sis persones detingudes que en estos moments estan en presó preventiva, entre ells el mateix Kiko El Cabra.
En la investigació, els agents han pres declaració a diversos testimonis i han analitzat diversos vídeos, un dels quals aportat precisament per un dels detinguts, que va gravar les envestides des de lluny, muntat en una altra narcollanxa. Els detinguts ja sostenien, des del principi, que ells no podien ser els autors del doble assassinat i apuntaven a una altra persona, que encara no han detingut.
La clau, una narcollanxa d'una antena
Davant dels dubtes suscitats, el jutjat de Barbate que investiga el cas va demanar a un jutjat de la localitat pròxima de Chiclana de la Frontera que l'informara sobre la trobada a la seua costa d'una altra embarcació similar a l'endemà dels fets. El titular del jutjat volia indagar en esta altra narcollanxa, d'una antena, a petició de la defensa d'un dels sis empresonats com a suposats autors de les dos morts.
Els sis acusats han coincidit a afirmar que aquella nit estaven al port de Barbate en una narcollanxa de quatre motors i dos antenes, però que no van envestir l'embarcació dels agents.
El 6 d'abril, la secció quarta de l'Audiència Provincial de Cadis va desestimar els recursos de les defenses i va ordenar que els sis detinguts continuaren en presó provisional, confirmant la mesura dictada pel jutjat d'instrucció número 1 de Barbate.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part