La Guàrdia Civil descarta que la narcollanxa d'El Cabra matara els dos agents de Barbate
El jutjat que instrueix el cas rebutja l'autoria del doble assassinat per a les sis persones detingudes
Un informe recent de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil descarta que la narcollanxa que patrullava Kiko El Cabra (intervinguda el 10 de febrer a La Línea de la Concepción) siga la mateixa que va envestir en sis ocasions i va assassinar dos agents de l'institut armat al port de Barbate (Cadis) el mes de febrer. El jutjat que instrueix el cas ha descartat, per tant, l'autoria del doble assassinat per a les sis persones detingudes que en estos moments estan en presó preventiva, entre ells el mateix Kiko El Cabra.
En la investigació, els agents han pres declaració a diversos testimonis i han analitzat diversos vídeos, un dels quals aportat precisament per un dels detinguts, que va gravar les envestides des de lluny, muntat en una altra narcollanxa. Els detinguts ja sostenien, des del principi, que ells no podien ser els autors del doble assassinat i apuntaven a una altra persona, que encara no han detingut.
La clau, una narcollanxa d'una antena
Davant dels dubtes suscitats, el jutjat de Barbate que investiga el cas va demanar a un jutjat de la localitat pròxima de Chiclana de la Frontera que l'informara sobre la trobada a la seua costa d'una altra embarcació similar a l'endemà dels fets. El titular del jutjat volia indagar en esta altra narcollanxa, d'una antena, a petició de la defensa d'un dels sis empresonats com a suposats autors de les dos morts.
Els sis acusats han coincidit a afirmar que aquella nit estaven al port de Barbate en una narcollanxa de quatre motors i dos antenes, però que no van envestir l'embarcació dels agents.
El 6 d'abril, la secció quarta de l'Audiència Provincial de Cadis va desestimar els recursos de les defenses i va ordenar que els sis detinguts continuaren en presó provisional, confirmant la mesura dictada pel jutjat d'instrucció número 1 de Barbate.
Més llegit
-
Quaranta detinguts i un menor denunciat per violació en la nit de Sant Joan a València, amb 75.000 persones a les platges
-
El Ministeri d'Educació abaixarà les ràtios en l'etapa 0-3: màxim de quatre menors d'un any per educador
-
Fins quan serà festiu el 24 de juny a la Comunitat Valenciana?
-
L'onada de calor deixa màximes de 39,6 °C a Anna i la segona nit de Sant Joan més càlida de la sèrie històrica
-
Begoña Gómez entrega el passaport al jutjat per orde del jutge Peinado
-
Troben el cadàver d'un home a l'aparcament d'un centre comercial de Xàtiva dins d'un cotxe que no era seu