La Guàrdia Civil decomissa 2.000 metres de xarxes il·legals a Peníscola
Durant l'operació s'ha denunciat el patró d'una de les embarcacions pesqueres per utilitzar una quantitat de xarxes superior a la permesa per la normativa europea
La Guàrdia Civil ha decomissat 2.000 metres de xarxes d'art de fons a la costa de Peníscola com a resultat d'una sèrie d'inspeccions realitzades durant l'últim mes i mig per a controlar el compliment de la normativa pesquera a la província de Castelló.
Els agents del Servei Marítim Provincial de Castelló van dur a terme estes actuacions a la zona nord de la província, centrades en embarcacions dedicades a arts menors. Les xarxes confiscades es van precintar i es van traslladar al port de Peníscola, i quedaren a la disposició de l'autoritat administrativa competent.
Durant l'operació s'ha denunciat el patró d'una de les embarcacions per utilitzar una quantitat de xarxes superior a la permesa per la normativa europea.
La denúncia s'ha remés la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca de la Comunitat Valenciana per possibles infraccions a la Llei de pesca marítima.
Les xarxes decomissades estaven compostes per diferents malles, que habitualment es calen prop de la costa durant la nit per a ser arreplegats l'endemà.
La legislació vigent exigeix que cada embarcació respecte dels límits establits tant a escala estatal com europeu, així com els horaris de descans. Les xarxes van ser col·locades en un període no autoritzat, que anava des de les 15:00 hores del divendres fins a les 8:00 hores del diumenge.
Més llegit
- 
                        
                                                        Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
- 
                        
                                                        El València Basket li trau els colors al campió
- 
                        
                                                        Les principals associacions de víctimes, entre la indignació per la gestió política i el dol pels que ja no estan
- 
                        
                                                        Les víctimes reclamen "veritat, respecte i humanitat" en el funeral d'estat per la dana
- 
                        
                                                        Les víctimes escridassen Mazón a l'inici i al final del funeral per la dana
- 
                        
                                                        Minut a minut | Un any de la pitjor catàstrofe a la Comunitat Valenciana