Greu agressió homòfoba a un faller de Tomasos - Carles Cervera després d’una revetla a Russafa
Els agressors van insultar una parella i després els van llançar una botella i els van pegar patades al cap fins al punt de trencar-li la mandíbula a un d'ells
Un jove de València, faller de Tomasos - Carles Cervera, va patir una violenta agressió homòfoba la matinada de diumenge que l’ha deixat ingressat a l’hospital, amb la mandíbula trencada i una operació pendent. Els fets van ocórrer al carrer Filipines, quan el xic tornava, amb un acompanyant, de la revetla que havia organitzat aquesta comissió de Russafa. Representants polítics i del col·lectiu faller han condemnat els fets.
Segons han confirmat des d’aquesta comissió fallera, el xic es retirava de la revetla i, quan anava pel carrer Filipines, quatre individus van començar a insultar-los als dos.
Tot i que els dos joves increpats van intentar fugir i evadir aquestes agressions verbals, els presumptes delinqüents els van perseguir i els van llançar una botella al cap. Just després van començar a perseguir-los. Un dels dos va aconseguir fugir, però l'altre va caure a terra, on els agressors li van pegar patades fins al punt de trencar-li la mandíbula, com relaten fonts de la comissió.
Quan l'altre jove va tornar a buscar a la víctima, se'l va trobar a soles i inconscient. Posteriorment, la víctima va ser traslladada a l'hospital La Fe. El jove, faller de la falla Tomasos - Carles Cervera, està ingressat en un centre hospitalari, on aquest dimecres va ser intervingut de la mandíbula en una operació que va durar prop de quatre hores, segons ha indicat el president de la falla, que ha reclamat més seguretat per a la zona de Russafa perquè, assegura, s'ha convertit "en un barri sense llei".
"A les nits fa falta seguretat, és el centre de València i no hi veiem policia. Entre botellots no et pots moure i quan hi ha gent homòfoba, passa el que ha passat", ha assenyalat Valero. La comissió ha repartit entre els membres de la falla llaços amb la bandera LGTBI en solidaritat amb el seu company de la falla i aquesta vesprada els lluiran quan acudisquen al lliurament de premis.
L’alcalde de València i diversos regidors han lamentat els fets i han defensat la llibertat sexual. “València és una ciutat diversa i lliure, i ho seguirà sent. Sempre. Espere que la justícia actue de manera ferma amb els salvatges que ho han fet”, manifestava l’alcalde, Joan Ribó.
En la mateixa línia es pronunciava Lucia Beamud, regidora d’Igualtat: “València és una ciutat oberta i diversa”, sentenciava. “Cal una condemna visible i ferma, en la nostra ciutat i les nostres festes no té cabuda la #LGTBIfòbia”, expressava en les xarxes socials la també regidora Luisa Notario.
Més llegit
-
El Consell llança dos línies d’ajudes dotades amb més de 103 milions per a estudiants afectats per la dana
-
Dimecres amb intervals de núvols i possibles ruixats
-
Ferran Torrent renuncia al Premi de les Lletres Valencianes per “la deriva poc respectuosa amb el valencià” de Mazón
-
Un conductor sorprés per la tempesta en l’AP-7 a Tarragona: “Va ser una autèntica bogeria”
-
El jutge obri juí oral a Francis Puig i al seu soci en el cas de les subvencions per al foment del valencià
-
El temporal de pluges incrementa les reserves hídriques i estalvia un reg al camp
Més vist
-
14.10.2025 | La banda
-
13.10.2025 | Atrapa'm si pots
-
Marta Mercader pren el relleu de Lucía García com a fallera major infantil de València
-
Anglés, historia de una fuga | Capítol 2
-
Les precipitacions a la Comunitat Valenciana, a vista de radar
-
Així s'assabentà davant de les càmeres la mare d'Antonio Anglés del que passava amb el seu fill