El govern espanyol paralitza els desnonaments de famílies vulnerables mentre dure l’estat d’alarma
Les comunitats autònomes hauran d’oferir una alternativa habitacional que siga un habitatge digne.
El govern espanyol paralitzarà els desnonaments de famílies vulnerables mentre dure l’estat d’alarma. Segons ha informat l’executiu, la vicepresidència segona ha arribat a un acord amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que possibilitarà que no hi haja desnonaments per a les famílies que no tinguen una alternativa habitacional ni puguen ser reallotjades en un habitatge digne.
Les comunitats autònomes hauran d’oferir una alternativa habitacional que siga un habitatge digne (per exemple no podrà ser un alberg). El desnonament no es podrà executar fins que les persones vulnerables no tinguen assegurat i garantit el reallotjament. La condició de vulnerabilitat la concediran els serveis socials a través d’un informe vinculant, que els tribunals hauran de sol·licitar de manera obligatòria en cas que els afectats al·leguen vulnerabilitat.
El pacte inclou també les famílies en precari es reallotgen en habitatges de grans propietaris (els que tenen més d’una desena de vivendes). En aquest cas les autonomies tindran un termini màxim de tres mesos per a buscar un nou habitatge per a la família en situació de vulnerabilitat.
Més llegit
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Menopausa: com podem distingir entre una necessitat de salut i un reclam comercial?
-
De 75 cèntims a 10 euros: la gilda es posa de moda i el preu es dispara
-
La comunitat educativa torna al carrer per a reclamar millores en l’educació pública