Iván Illarramendi i la dona van morir en l'assalt a un kibbuts i no estaven segrestats
El Ministeri d’Afers Estrangers corregeix la versió inicial que la parella estava entre els més de 240 ostatges portats a Gaza durant l'atac de Hamàs del 7 d’octubre
El ciutadà espanyol Iván Illarramendi i la seua dona, la xilena Loren Garcovich, que continuaven en parador desconegut des dels atacs de Hamàs a Israel del 7 d'octubre, van morir en l'assalt d'un kibbuts a dos quilòmetres de la Franja de Gaza i no estaven segrestats, segons han confirmat fonts diplomàtiques. Un portaveu del Ministeri d'Afers Estrangers israelià ha assegurat que els van cremar vius junts a sa casa en un kibbuts i ha precisat que les restes de la parella seran enterrades a Israel i a Espanya.
Illarramendi, de 46 anys, nascut a Bilbao i la família del qual resideix a Zarautz (Guipúscoa), és el segon espanyol mort durant l'ofensiva terrorista de Hamàs, després de la jove Maya Villalobo Sinvany, la ciutadana hispanoisraeliana de dènou anys que feia el servei militar a la base de Nahal Oz, prop de la frontera de Gaza, i la mort de la qual va confirmar el Ministeri d'Afers Estrangers el dia 11 d'octubre.
Després de quasi un mes en què les autoritats israelianes havien descobert que Illarramendi i Garcovich havien sigut segrestats per Hamàs, fonts diplomàtiques tant espanyoles com d'Israel confirmaren aquest dimecres la mort de la parella després que les restes de tots dos han quedat identificades en una morgue de Tel-Aviv. Així, la informació corregeix la versió inicial que la parella estava entre els més de 240 ostatges portats a Gaza durant l'atac d'aquell dia, en el qual van morir més de 1.400 persones i més de 5.000 van resultar ferides.
Els polítics expressen el condol
Després de conéixer-se la mort de la parella, el cap de l'executiu espanyol en funcions, Pedro Sánchez, ha expressat a través de la xarxa X –abans Twitter– la seua consternació, ha reiterat la condemna d'Espanya als atemptats terroristes i ha apel·lat a "treballar per a aconseguir una pau justa i duradora a Orient Mitjà".
També en xarxes socials el líder del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, ha lamentat els assassinats a les mans de Hamàs, ha assenyalat que acompanya les famílies en el dolor i ha resolt: "Contra el terrorisme, unitat".
Més llegit
-
Les pantalles de la sala del Cecopi no van projectar informació de l'exterior ni de les telefonades a l'112 el dia de la dana
-
Detingut un home per apunyalar una turista italiana al coll en ple centre de València
-
Rebuig unànime a les paraules del bisbe Reig Pla que vinculaven la discapacitat amb el pecat
-
Mazón demana una reunió a les associacions de víctimes de la dana
-
Comencen els talls nocturns de l'A-7 entre Picassent i Benifaió per les obres d'emergència per la dana
-
L'Ajuntament de Xèrica, preocupat pels danys que puguen causar les cabres silvestres
-
Pluges de més de 40 l/m² agranen el litoral d'Alacant, neguen carrers i compliquen la mobilitat
-
L’OTAN i la Unió Europea es mobilitzen per l’amenaça de Rússia al Bàltic
-
Mazón secunda Feijóo com a líder del PP: "Representa la política seriosa, honesta i pròxima"
-
Almenys dèsset ferits a Hamburg després que els atacara una persona amb un ganivet
Més vist
-
23.05.2025 | Bona vesprada, Comunitat Valenciana | Primera part
-
23.05.2025 | Informatiu nit
-
23.05.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
Consells per a saber recol·lectar plantes silvestres comestibles
-
22.05.2025 | Atrapa'm si pots
-
23.05.2025 | Les notícies del matí | TV | Primera hora
-
23.05.2025 | Atrapa'm si pots
-
22.05.2025 | Informatiu nit | Esports
-
23.05.2025 | La via verda
-
23.05.2025 | Grada
Més escoltat
-
22.05.2025 | Viatjar amb consciència amb el guia d’escalada Jaume Peiró
-
22.05.2025 | 90 minuts
-
23.05.2025 | Línia de fons
-
22.05.2025 | Adolfo Miravet Segarra, Espadà Corks
-
22.05.2025 | Queda't amb mi | Tercera Part
-
23.05.2025 | Terra de bous
-
22.05.2025 | “Korah i el món”: el primer festival d'Eurovisió de Carles Caparrós
-
22.05.2025 | Mons virtual, futur real: Europa redefineix el metavers
-
22.05.2025 | Queda't amb Susana Ollero | La microbiota
-
22.05.2025 | Tertúlia d'actualitat