El govern espanyol aprova la declaració ambiental d'una nova MAT des d'Aragó fins a Morella
El macroprojecte Clúster del Maestrat, que travessarà els Ports, preveu la instal·lació de més de 120 molins de vent
El Ministeri de Transició Ecològica ha aprovat la declaració d'impacte ambiental de línia de Molta Alta Tensió (MAT) que, des d'Aragó, creurà la comarca dels Ports fins a la subestació de Morella.
El Butlletí Oficial de l’Estat ha publicat aquest divendres la resolució del macroprojecte, que té per nom Clúster del Maestrat, està impulsat per l’empresa Forestalia. Preveu construir un total de 22 parcs eòlics, la majoria dels quals estaran ubicats a Terol, i que traslladaran l’energia fins a la SET-Morella. El BOE especifica que estaran afectats especialment els municipis de Cinctorres, Morella i Portell de Morella.
També s’instal·laran al voltant de 125 aerogeneradors, que se situaran en poblacions de Terol com l'Anglesola, Mosquerola, Puertomingalvo, Cantavella o Linares de Mora, entre d’altres.
La construcció d'aquesta MAT ha provocat les protestes de grups conservacionistes, veïnat i ajuntaments pel seu impacte sobre zones protegides per paisatge, patrimoni, flora i fauna.
La plataforma No a la MAT a les comarques de Castelló ha expressat el seu rebuig a la que considera “una de les majors barbaritats especulatives de renovables a l'estat espanyol”. En un fil a Twitter han criticat que el ministeri que dirigeix Teresa Ribera no ha contestat al 75% de les al·legacions presentades contra aquest macroprojecte. Des de l’associació asseguren que els interessos de Forestalia són “purament especulatius” i es qüestionen que cap líder polític, entre ells el president de la Generalitat, Ximo Puig, “facen res per frenar el despropòsit”.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part