La Germandat del Crist del Silenci de Gandia aprova integrar plenament les dones en les desfilades
Ara podran desfilar com a caputxines i no només com a clavariesses, a més la confraria també s'obri a la participació de xiquets i xiquetes per a perpetuar la tradició
Setanta anys després de la seua fundació, la Germandat del Crist del Silenci de Gandia, a la comarca de la Safor, ha acceptat la plena integració de les dones. La decisió es va prendre este dissabte després d’una votació on es va triar el programa de treball de Ciro Palmer, nou germà major de la confraria.
La plena integració de les dones a la confraria era una de les exigències de Palmer, qui demanava que pogueren desfilar com a caputxines i no només com a clavariesses, com s’havia fet fins ara. “La dona té una presència en tots els estaments de la societat. Ens va fer pensar que ens havíem quedat antiquats, açò era una qüestió del segle passat, i per això hem fet eixe pas”, explica Palmer.
Una crida a les noves generacions
“La societat avança i les germandats també hem d'avançar”, afirma la cambrera María Joé Rocher. La principal raó per a esta votació, diu la germana de la confraria, Marta Palmer, “és per a poder atraure la gent jove i que la germandat continue participant”.
D’esta manera, a més, la confraria també s'obri ara a la participació de xiquets i xiquetes. Este canvi respon a la intenció d’adaptar-se als nous temps i atraure la participació de les noves generacions a la tradició.
Més llegit
-
Troben un cadàver sense cames a la planta de reciclatge de Paterna
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
Suspenen la mascletà i el concurs de paelles de la Magdalena pel mal oratge
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Mascletà en directe del dimarts 10 de març de les Falles 2026 de València
-
Nova borrasca a la vista
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
09.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Turís
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
09.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
09.03.2026 | 09.03.2026 | La bandaLa banda
-
09.03.2026 | La vesprada amb tu