La Generalitat pagarà directament als treballadors de la neteja
700 treballadors de la neteja d'instituts, dels quals més del 90% són dones, estan en vaga indefinida per impagaments i retards.
Els pagaments de la Generalitat a les empreses Raspeig i Netalia, que ofereixen serveis de neteja a 85 instituts d'educació secundària de tota la Comunitat Valenciana, es destinaran als salaris dels 700 treballadors, segons l'acord aconseguit per les parts. El 90% de la plantilla d'aquestes empreses està formada per dones.
Aquesta setmana l’administració abonarà els diners de les nòmines de gener i part del deute del 2018, que inclou les liquidacions i el salari de desembre d'algunes treballadores de Castelló, ha indicat Pedro Medina, de CCOO.
A més, la Generalitat mantindrà oberts els expedients a les empreses afectades. CCOO ha demanat que companyies d'aquestes característiques que incompleixen la legalitat, segons Medina, no puguen optar a licitacions en el futur.
El divendres tindrà lloc una assemblea de treballadors d'aquestes empreses en què decidiran si mantenen la vaga indefinida, després de comprovar si els pagaments s'han fet efectius.
Més llegit
-
Igualtat confirma com a cas de violència de gènere l'assassinat d'una dona i el fill de tres anys a Algemesí
-
Mor un ciclista de 52 anys atropellat a la CV-25 a Olocau
-
La cunyada de la víctima: "Es va plantejar denunciar-lo, però no volia que perdera els documents"
-
Comença el final de ‘L’Alqueria Blanca’
-
Noves tarifes de transport públic: gratuït per a menors de catorze anys i afectats per la dana
-
La correguda de bous impulsa l’audiència de les Fogueres en À Punt