La Generalitat limitarà l'accés a la Cova Tallada de Xàbia a partir d'aquest estiu
A més, serà necessari reservar la visita a la cova a través del web oficial del Parc Natural del Montgó.
La Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural ha establit les condicions d'accés a la Cova Tallada de Xàbia, situada al Parc Natural del Montgó, durant el període estival de 2019.
Del 15 de juny al 30 de setembre serà necessari reservar la visita a la cova a través de la pàgina web oficial del Parc Natural del Montgó, tal com ha publicat el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. A més, el nombre màxim de visitants que podran estar simultàniament a l'interior serà de 71 persones.
La necessitat de prendre aquestes mesures ve precedida per l'increment considerable de visites, que en els últims anys ha rebut aquest enclavament de la Marina Alta, la qual cosa provoca un augment dels riscos d'accident i amenaça la conservació dels seus valors mediambientals.
Cal recordar que la Cova Tallada és una antiga pedrera de pedra tosca situada en la línia de costa del terme municipal de Xàbia, inclosa en el Parc natural del Montgó i protegida per diverses figures atenent les seues excepcionals característiques ambientals i paisatgístiques.
Més llegit
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Quan l’artista planta la comissió i no el monument
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Vota per la millor falla infantil d’À Punt – Falles 2026