Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
NTC

La Generalitat farà una nova cartografia de zones inundades després de mesurar el nou calat del Túria, el Magre i el barranc de Poio

Medi Ambient adapta l'aplicació Serveis de Riscos utilitzada, pel servei d'incendis

Una de les zones de la nova cartografia / GVA

La Generalitat elaborarà una nova cartografia de les zones inundades després d'actualitzar la mesura del calat o profunditat del flux de l'aigua del Túria, el Magre i el barranc de Poio. Així ho ha confirmat el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, en la seua visita al darrer, a l'altura de Riba-roja de Túria.

Esta ferramenta, implementada per la Direcció General d’Urbanisme, Paisatge i Avaluació Ambiental, adapta l'aplicació Serveis de Riscos, utilitzada pel servei d'incendis, segons ha informat la Generalitat en un comunicat. Així, permetrà "delimitar" les zones que han patit inundacions i l'altura del calat en cadascuna d'elles.

A més, amb esta aplicació es podran elaborar mapes cartogràfics d'estes zones inundades i visualitzar "de manera clara" el territori afectat i la magnitud de les inundacions. En definitiva, segons la Generalitat, "es podrà obtindre, en temps real, la informació recollida pels tècnics desplaçats a la zona de les conques del Túria, Magre i Poio, que es bolcarà diàriament en programes de Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG), per a posteriorment crear una cartografia ajustada al que ha succeït en les inundacions".

Després, es georeferencien les fotografies preses sobre el terreny amb ferramentes SIG i s’enllacen a la informació de les altures de les làmines d'aigua, per a la posterior generació d’isolínies que permeten delimitar la inundació i els calats en les zones afectades. Així mateix, s’analitzen les modificacions que s'han produït als llits dels rius i barrancs afectats per les crescudes.

Este aspecte resultarà "de gran utilitat" en l'emissió dels informes sectorials que, en matèria d'inundabilitat, "ajudarà en la presa de decisions futures i permetrà a la ciutadania recopilar i processar informació de manera ràpida i eficient".

També et pot interessar