La Generalitat estudia canvis en la tornada al treball dels funcionaris
La vicepresidenta Oltra ha dit que en alguns àmbits el teletreball "millora la productivitat i ajuda a la conciliació familiar".
La vicepresidenta i portaveu de la Generalitat, Mónica Oltra, ha avançat que el Consell analitzarà "en un futur immediat" la tornada al treball presencial dels funcionaris que va arrancar aquest dilluns i que ja preveuen canvis en diverses conselleries, com la d'Igualtat, la de Sanitat o la d'Universitats.
En la roda de premsa posterior al ple d'aquest divendres, Oltra ha posat l'accent que la tornada al treball, sempre basada en els principis de seguretat i salut, es va aprovar a través d'una orde i no d'un decret perquè és "un encaix normatiu molt més mal·leable". Davant la incertesa per l'evolució de la pandèmia, aquesta instrucció "pot patir deu o catorze modificacions", ha explicat.
La vicepresidenta ha aprofundit que "el teletreball és una realitat que està ací" i ha cridat a garantir la seguretat d'aquests treballadors perquè és "absolutament compatible amb la incorporació progressiva presencial". També ha recordat que no tots els funcionaris tornen perquè hi ha col·lectius de risc com les embarassades.
A més, ha ressaltat que la pandèmia deixa lliçons com que hi ha àmbits on "el teletreball millora la productivitat i ajuda a la conciliació familiar".
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
MAPA | Consulta el preu de la gasolina en la teua localitat a la Comunitat Valenciana