La Generalitat demana a la Policia Local que verifique qui viu en les VPP de la platja de Sant Joan
La Conselleria d'Habitatge investiga el procés d’adjudicació de 140 pisos i reforça els controls sobre el residencial Les Naus
La Conselleria d’Habitatge ha sol·licitat a la Policia Local d’Alacant que comprove si els adjudicataris de les 140 vivendes de protecció pública (VPP) investigades a la platja de Sant Joan residixen realment als immobles.
Així ho ha explicat la vicepresidenta primera i consellera d’Habitatge, Susana Camarero, en declaracions als periodistes a València. Segons ha indicat, divendres passat es va enviar una notificació a l’Ajuntament d’Alacant perquè informe de les persones empadronades en estes vivendes del residencial Les Naus i perquè agents municipals acudisquen al lloc per a confirmar si els beneficiaris “hi viuen o no”.
Investigació en marxa
Camarero ha assenyalat que la Generalitat continua amb la investigació del procés d’adjudicació i que s’ha incrementat la vigilància. A més, ha detallat que tres adjudicataris han demanat l’excepcionalitat de no residir al complex per trasllat a l’estranger, una circumstància que l’administració autonòmica vol verificar.
Paral·lelament, la conselleria ha acudit al Registre de la Propietat per a comprovar si les persones que van sol·licitar el visat o la documentació corresponent coincidixen amb les que finalment s’han registrat i amb les que residixen als habitatges.
Segons la consellera, esta setmana conclou el termini de deu dies atorgat a la promotora de la cooperativa perquè aporte la informació de què disposa sobre el procés i dilluns finalitza també el període concedit als adjudicataris per a remetre dades complementàries.
Crítiques al Botànic
La vicepresidenta primera ha defés que la Generalitat està “vigilant i actuant” i ha assegurat que s’han millorat les normes respecte a l’etapa del govern del Botànic. Ha recordat que els interessats en estes vivendes es van inscriure el 2018 i el 2021, quan presidia el Consell el socialista Ximo Puig.
“Si alguna cosa ha fallat han sigut els controls del Botànic”, ha afirmat Camarero, que considera que PSPV-PSOE i Compromís intenten “danyar” el Pla Viu del Consell actual.
La Generalitat manté oberta la investigació per a determinar si s’han complit tots els requisits en l’adjudicació d’estes 140 vivendes de protecció pública a la platja de Sant Joan.
Més llegit
-
Segells familiars com dibuixos, cintes o lligams personalitzen cada tambor de La Rompida de la Hora de l'Alcora
-
L'Encontre dels Cristos del Cabanyal i l'homenatge als difunts a la mar inaugura el Divendres Sant a València
-
El Regne Unit convoca 40 països per a reobrir Ormuz i deixa fora Trump
-
Confirmada la condemna a un sergent per comentaris sexuals a una subordinada com "els companys et faran un 'bukkake'"
-
L’Elx cau a Vallecas condicionat per l’expulsió de Bigas (1-0)
-
El DNI digital serà vàlid des d'este dijous per a identificar-se davant de qualsevol entitat