La Generalitat activa sis noves línies d'autobús per a suplir trams de metro afectats per la DANA
Estos serveis llançadora, que ofereixen la connexió des de la Ribera Alta i l'Horta Sud amb la capital, se sumen a les dotze noves línies ja habilitades
La Generalitat ha activat este dijous sis noves línies d'autobús, que se sumen a les dotze que han entrat en funcionament esta setmana, per a facilitar la connectivitat dels municipis més afectats per les inundacions després de la suspensió temporal del servei de metro pels danys de la DANA.
El nou servei llançadora Picanya-València substituirà part del servei que oferien les línies 1, 2 i 7 de Metrovalència en eixe tram. Farà parada en l'encreuament del carrer de Sant Vicent amb el Bulevard Sud, on els ciutadans podran moure's fent transbord amb l'EMT.
Quatre línies més substitueixen part del trajecte de la línia 1 de metro entre la Ribera Alta i l'Horta Sud i València. La primera connecta Alginet amb la capital del Túria; la segona Castelló, Alberic i Massalavés amb València; la tercera circula de Picassent i Alcàsser a la capital; i la quarta fa el recorregut entre Carlet, Benimodo, l'Alcúdia i València.
Este dijous també s'activa la nova línia d'autobús Rocafort-Montcada, que completarà el recorregut en la línia de l'EMT de Montcada - Alfara del Patriarca. L'autobús, que substitueix part del recorregut de l'L1 de Metrovalència, farà parada a Massarrojos i operarà els dies laborables.
Setze noves línies d'autobús alternatives al metro
Així les coses, la Generalitat ha habilitat díhuit noves línies d'autobús alternatives al metro i ha iniciat les proves del tramvia perquè puga començar a operar en pocs dies, i així facilitar la mobilitat entre València i l'àrea metropolitana.
Els nous serveis habilitats per la Generalitat se sumen als ja existents, són substitutius dels prestats per Metrovalència i connectaran València amb punts de parada de l'EMT i Rodalia perquè els usuaris puguen continuar amb els seus desplaçaments habituals.
D'altra banda, s'ha actualitzat una de les dos línies habilitades dimarts passat del corredor València - Riba-roja de Túria, que substitueix part de les línies 5 i 9 del metro. A partir de divendres la connexió entre València i l'aeroport es farà a través de l'EMT i l'autobús llançadora aeroport tindrà la parada a la plaça d'Espanya.
Més llegit
-
L'Aemet activa un avís taronja a València des de les 9 hores de dimarts per ratxes de fins a 90 km/h
-
Metrovalència recupera la circulació en la línia 1, interrompuda de vesprada este dilluns per un atropellament
-
S'entrega l'home que ha matat d'un tir el seu veí a Catarroja
-
Metrovalència recupera la circulació entre Museros i Massamagrell després d'interrompre's per un atropellament mortal
-
Transports i sindicats arriben a un principi d’acord per a desconvocar la vaga del sector ferroviari
-
S'obri el termini d'inscripció per a vore una mascletà des del balcó de l'Ajuntament
Més vist
-
07.02.2026 | Gala de les Reines i Reis del Carnaval de Vinaròs 2026
-
Qui no arrisca no pisca?, en casa d'Inés
-
Violeta Mangriñán: "Ser emprenedora és com tindre fills: molt dur, però molt gratificant"
-
09.02.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
08.02.2026 | Crònica de la reconstrucció
-
09.02.2026 | Cantem! | Xàtiva vs. Villena