El garrofó en perill: un grup d'investigadors de la UPV busca la seua supervivència
Proposen implantar noves espècies i variar la temporada de cultiu per a millorar-ne la producció
Experts de l'Institut de Conservació i Millora de l'Agrodiversitat Valenciana (Comav) de la Universitat Politècnica de València (UPV) proposen implantar noves espècies de garrofó i també variar la seua temporada de cultiu. L'objectiu és millorar la producció d'aquest aliment, clau en l'elaboració de plats com ara la paella valenciana.
Segons el Comav, aquesta espècie (P. lunatus), també coneguda com bajocó o fesol de la peladilla, viu un progressiu descens des de fa anys, encara que resulta impossible quantificar-ho de manera concreta. Entre les causes estan el descens de les temperatures a causa del canvi climàtic, la competència de productes similars procedents d'altres països i la pervivència de certes pràctiques culturals de cultiu, que eleven els costos de producció.
Llavors, els experts de la UPV plantegen que es cultiven varietats més resistents a les altes temperatures i que es modernitzen els mètodes de cultiu d'aquest llegum. La investigació s'ha centrat en la caracterització del germoplasma del garrofí, amb l'objectiu de seleccionar i desenvolupar aquelles varietats que assolisquen un creixement determinat i siguen més productives i resistents.
A més, s'ha incidit en la disminució o, inclús, l'eliminació de l'asprada, la tècnica que dona un suport físic al creixement de la planta i que comporta una inversió considerable de recursos i temps. Açò exigiria introduir algunes varietats amb un creixement determinant, procedents de diverses localitzacions valencianes.
Més llegit
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit
-
Cauen 210 bombones de butà en rebentar una roda del camió que les transportava per l'A-7
-
Vora 36.000 esportistes recorren els carrers de València en la 45a Marató Trinidad Alfonso Zurich
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
El Consell reforça les mesures contra la pesta porcina i ultima un decret sobre senglars