Els forenses destaquen la inusual violència en l'agressió del parricida de Sueca, que va matar el xiquet per l'esquena
Els agents de la Guàrdia Civil neguen que l'acusat anara begut, però han dit que feren que el vera un metge en veure'l fora de la realitat i amb la mirada perduda, una declaració a què s'aferrarà la defensa per a al·legar trastorn mental transitori
El 3 d'abril de 2022, l'Institut de Medicina Legal de València va rebre el cadàver d'un xiquet d'onze anys de Sueca (Ribera Baixa) amb 27 ganivetades i l'arma homicida encara clavada a la tràquea. La violència de l'agressió, per la qual es jutja el pare en un presumpte cas de violència vicària, va alertar els mateixos forenses. Segons han manifestat en la tercera sessió del juí, no solen trobar-se "quadres amb eixa intensitat de traumatismes a la sala d'autòpsies".
Els experts que van analitzar el cos han explicat que va ser atacat per l'esquena, que va intentar defensar-se com demostren les 41 erosions que presentava el cos, la majoria a les mans, i que probablement va tardar a morir més d'un minut.
A la butxaca del cadàver continuava encés el mòbil de la víctima amb un missatge enviat minuts abans, a les 14:04 hores, a la mare, que deia: "pots vindre a arreplegar-me?", segons han recordat els primers agents de la Guàrdia Civil que entraren a l'escenari del crim, el domicili del progenitor. Segons han exposat, José Antonio no anava begut, al contrari del que ha declarat l'acusat, ni tampoc van trobar botelles d'alcohol a casa. A l'acusat el trobaren "amb la mirada perduda" i va preguntar-los si el xiquet estava bé, per la qual cosa decidiren portar-lo al metge.
Acabada la sessió, l'advocat defensor, Félix Beltrán, ha explicat als periodistes que considera que el testimoni dels agents avala la seua tesi que el crim "va ser conseqüència d'un arravatament i un trastorn mental transitori". Beltrán aportarà en la sessió de divendres pèrits per a secundar aquesta posició amb l'objectiu d'evitar la condemna a presó permanent revisable que reclama al jurat popular la Fiscalia i l'acusació particular.
Més llegit
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
El veïnat de Tavernes de la Valldigna torna a eixir al carrer a exigir la regeneració de la platja
-
La sanitat pública valenciana incrementa la plantilla en més de 3.600 places en tres anys
-
Setmana d'estiu, amb calor i calitja en moltes comarques
-
Mor una persona en un accident de trànsit a la CV-35, a l'altura de Paterna
-
Estabilitzat l'incendi de Segorbe que ha cremat vora 632 hectàrees de la Calderona
Més vist
-
23.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
El viaje de Carol
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 1)
-
Certamen Internacional de Bandes de Música 2026 | Banda Municipal de Barcelona
-
22.08.2026 | Informatiu nit | Esports
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent (Part 2)