El fiscal demana informes forenses de les lesions dels bebés afectats pel fals omeprazole
Farmaquímica Sur va vendre a farmàcies de les comarques del nord el medicament adulterat amb regenerador capil·lar
El fiscal de Màlaga encarregat del cas del regenerador capil·lar en l’omeprazole subministrat a bebés, alguns dels quals de les comarques de Castelló, ha demanat al forense que emeta informes sobre les lesions causades als afectats abans d'acusar.
La causa per l’administració del protector d’estómac omeprazole a bebés, que en realitat van rebre minoxidil, un regenerador capil·lar, la segueix el titular del Jutjat d'Instrucció número 1 de Màlaga contra quatre persones. En concret, el representant legal i administrador únic de l'empresa malaguenya Farmaquímica Sur SL i el director tècnic, així com dos treballadors relacionats amb la suposada activitat professional negligent.
Els fets podrien constituir delictes contra la salut pública i de lesions per imprudència o negligència professional greu. L'autoritat judicial imputa a Farmaquímica Sur els "importants danys corporals i seqüeles" que han patit els infants que van rebre un protector d’estómac “adulterat” amb regenerador capil·lar.
L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris va detectar en una inspecció a les instal·lacions de l'empresa "nombroses irregularitats" relacionades amb el control de les operacions de fraccionament i reenvasat.
També va constatar que durant el fraccionament de l'omeprazole es va fer igualment de minoxidil. Per això, segons el jutge, "resulta factible admetre que van poder contaminar-se".
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
El PSOE tria la valenciana Rebeca Torró com a secretària d'organització
-
Vilamarxant prohibix el consum d’aigua potable tres mesos després de detectar un plaguicida