Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

La Federació de Dones Rurals crea la primera escola femenina de pilots de drons

Tindre aquesta competència els ajuda a trencar la bretxa de gènere d’aquest sector tan masculinitzat 

Un dron volant / À Punt NTC

Aplicar l'última tecnologia al camp per a optimitzar el tractament dels cultius a través del pilotatge de drons pren força entre el sector primari, i més de 500 dones en tot Espanya s'han format aquest 2023 gràcies a una iniciativa que impulsa la Federació de Dones Rurals, que ha creat la primera escola femenina de pilots de drons.

À Punt n'ha acompanyat algunes a l'examen pràctic per a obtindre el certificat oficial que els permetrà aplicar l'ús de les noves tecnologies al sector on treballen.

La Federació d'Associacions de Dones Rurals, a través del Pla Allen, ja ha format vora mig miler de dones en tot l'estat, més d'una trentena d'elles a la Comunitat Valenciana. Una espenta per a adquirir un coneixement digital, tradicionalment masculinitzat, que les ajuda a trencar la bretxa de gènere i poder integrar-se en altres sectors.

Claudia Gallego Moreno, la coordinadora del projecte a la Comunitat Valenciana, explica que en el medi rural hi ha una gran bretxa de gènere, i amb la capacitació de pilot de drons poden dur a terme moltes pràctiques invasives. Algunes són tractaments fitosanitaris, inspeccions industrials, línies d’alta tensió, aerogeneradors i topografia, entre d'altres, indica el cap de pilots de drons en Aesa Formación, l’empresa que imparteix els cursos. 

També et pot interessar

Veure totes les activitats