Famílies i estudiants reclamen que els membres del Consell Escolar de l'Estat puguen triar la presidència de l'òrgan
Enrique Roca prendrà possessió aquest dimarts després que el govern n’aprovara divendres el nomenament.
La Confederació Espanyola d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes (CEAPA) i la d'Associacions d'Estudiants (CANAE) han reclamat aquest dimarts que siguen els membres del Consell Escolar de l'Estat (CEE) qui trien la presidència i la vicepresidència d'aquest òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa.
Una reclamació que es produeix el mateix dia en què Enrique Roca prendrà possessió com a president del CEE, després que el govern n’aprovara divendres el nomenament. Roca va ser el coordinador de l'elaboració de la Llei orgànica d'educació (LOE) aprovada en 2006 durant el primer govern del socialista José Luis Rodríguez Zapatero.
La presidenta de CEAPA, Leticia Cardenal, ha dit que el Consell Escolar "és una peça fonamental" i que han defensat sempre que la presidència i la vicepresidència siguen triades per la comunitat educativa. Per la seua banda, el president de CANAE, Carles López, ha recordat que l'any passat ja es va aprovar una proposta de millora en aquest sentit.
Col·laboració famílies i estudiants
CANAE i CEAPA han anunciat també la renovació del seu conveni de col·laboració. Per a Carles López, la col·laboració entre els estudiants i les famílies "ara és important perquè hi ha canvis normatius", com la modificació de la Llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa (LOMQE), que es debatrà en el Consell Escolar de l'Estat durant les pròximes setmanes.
Més llegit
-
Una desfilada de devoció per a teixir un crit de pau
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
La Comunitat Valenciana s’acomiada del ponent amb un augment de la nuvolositat i un descens de la temperatura
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Retards generalitzats en les connexions ferroviàries amb origen i destinació a Madrid per una incidència en la senyalística
Més vist
Més escoltat
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | Amunt i avall | Primera Part
-
16.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part