Familiars de víctimes del franquisme reivindiquen la construcció d'un mausoleu al cementeri de Paterna
Una plataforma es troba actualment en negociacions amb l'Ajuntament del municipi per a la construcció d'un espai de memòria històrica.
La Plataforma d'Associacions de Familiars de Víctimes del Franquisme de les Fosses de Paterna demana que no es retornen a les fosses comunes els cossos no identificats ni reclamats per familiars.Des de la plataforma consideren que el retorn seria “indigne" i remarquen que la llei estatal 52/2007 de 26 de desembre i l'autonòmica 14/2017 de 10 de novembre diuen que “les víctimes no identificades ni reclamades pels seus familiars hauran de tornar al mateix cementeri del qual van ser exhumades”.
En aquesta línia, asseguren que la decisió de retornar les víctimes a una fossa comuna “mantindria viva la memòria del dictador” i que la llei no obliga a actuar d’aquesta manera.
La plataforma es troba actualment en negociacions amb l'Ajuntament de Paterna, ja que el cementeri és competència municipal, per a la construcció d'un espai de memòria per a les recuperacions futures. Es tracta d'un mausoleu col·lectiu, modular i ampliable on poder dipositar les restes d'aquestes persones en un lloc "molt més digne que el que han tingut fins ara".
Des de 2017, amb el suport econòmic de la Diputació de València, es porten a terme les exhumacions de les fosses comunes del cementeri de Paterna, el segon lloc d'Espanya amb més afusellaments, després de les tàpies del Cementeri de l'Est de Madrid. Actualment s'han recuperat més de 800 víctimes i es preveu que es recuperen 600 víctimes més el 2021 amb les subvencions de la Generalitat.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Més pluges a la Safor i la Marina abans que es retire la borrasca
-
La Generalitat reforçarà els autobusos entre Albal i l'estació de metro de Torrent per la interrupció dels Rodalia a València durant les mascletaes
-
Magdalena, festa i panxa plena
-
‘À Punt et busca’ oferix un programa especial pel Dia de les Persones Desaparegudes
-
Evacuen en helicòpter un ferit després de caure la seua furgoneta per un barranc a Sot de Chera
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
10.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
10.03.2026 | Especial Falles: Prèvia de la mascletà
-
10.03.2026 | Informatiu migdia
-
09.03.2026 | Especial Magdalena: La mascletà - Pirotècnia Valenciana