Familiars de les Tretze Roses denuncien Ortega Smith per delicte d'odi
El secretari general de Vox va dir en una entrevista que aquestes tretze dones "el que feien era torturar, violar i assassinar vilment".
Familiars de les tretze joves afusellades a Madrid el 5 d'agost de 1939, conegudes com les Tretze Roses, han denunciat en la Fiscalia General de l'Estat el diputat i secretari general de Vox, Javier Ortega Smith, per suposats delictes d'odi i atemptat a l'honor per qualificar-les d'assassines.
En la denúncia exposen que el 4 d'octubre en una entrevista realitzada en TVE, Ortega Smith va pronunciar “ofenses” sobre les dones afusellades a l'agost de 1939 per la dictadura franquista. Destaca que el secretari general de Vox va dir referint-se a elles: "Com s'ha mentit en la història parlant d'algunes que anomenaven les tretze roses i resulta que el que feien era torturar, violar i assassinar vilment..." i que "...van cometre crims brutals en les txeques...".
Per això, els denunciants sol·liciten a la Fiscalia que inicien accions penals per delicte d'odi contra Ortega Smith per atemptar contra l'honor, la intimitat i la imatge de les dones conegudes com les Tretze Roses. Demanen també que se li exigisca la "rectificació pública i que es retracte de les paraules vessades contra les joves afusellades".
Smith: "No eren tretze roses, eren tretze assassines"
La denúncia exposa també que "lluny de corregir" aquestes afirmacions, Ortega Smith va enviar un tuit amb el text: "Si tant volen memòria històrica, que no es posen tan nerviosos quan els recordem la part de la història que intenten ocultar, no eren tretze roses, eren tretze assassines".
En la denúncia, els familiars apunten que "les Tretze Roses van ser tretze dones joves afusellades a Madrid quan ja s'havia declarat el final de la Guerra Civil" després que "totes elles foren detingudes entre els mesos d'abril i maig de 1939 i se'ls obrira un consell de guerra".
Més llegit
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Els pares de la fallera major infantil: "Són més de mil actes i Marta ens tombarà a tots, segur"
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
Arriba Regina carregada d'inestabilitat: núvols, pluges i pols en suspensió que marcaran una setmana passada per aigua
-
Més pluges a la vista
Més vist
Més escoltat
-
02.03.2026 | 90 minuts
-
02.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Àlex Vidal i la cuina d’Origen
-
02.03.2026 | Cadena de valor | Volkswagen assegura tota la producció inicial de la gigafactoria de Sagunt
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia
-
02.03.2026 | ContrÀpunt
-
01.03.2026 | El futbol més nostre