Les exhumacions de Castelló permeten recuperar 18 cossos
Els objectes personals que han trobat en les fosses ajudaran a identificar les víctimes.
A Castelló de la Plana aquest dilluns posen punt final a la segona fase dels treballs d'exhumació de persones represaliades durant la Guerra Civil. En aquesta segona etapa han aconseguit recuperar 18 cossos i diferents objectes personals, com ara un anell i calçat, que podrien ajudar a identificar algunes de les víctimes.
Els treballs s'han allargat durant tres setmanes, en què els experts han pogut excavar les files 4, 6, 9 i 12 del cementeri civil. Entre les restes trobades, segons ha explicat el director de les excavacions, l'arqueòleg Miguel Mezquida, esperen identificar les restes de huit afusellats, els familiars dels quals n’havien sol·licitat la identificació.
El grup d'arqueòlegs encarregat de les prospeccions ha excavat en cinc punts de les fosses comunes del cementeri per a trobar les restes de Ballester Forcada, Bautista Peris Muñoz, Miguel Tormos Adsuara, Joaquín Jaques Celma, Ernesto Centelles Roig, José Aragón Ucher, Joaquín Fresquet Rueda i Agustín Barceló Pitarch, afusellats entre maig i abril de 1940.
A més, durant els treballs també s'ha trobat munició militar, la mateixa que utilitzava l'exèrcit espanyol en la década dels quaranta "cosa que confirmiria que es tracta de víctimes de la repressió franquista", han afirmat fonts dels consistori.
En aquesta segona fase del procés, l'alumnat de quart d'ESO i segon de batxillerat dels IES Bovalar, Caminàs i Sos Baynat ha passat pel cementeri civil per a conéixer de prop les circumstàncies que van portar a l'empresonament i l'afusellament de veïns de Castelló, i de municipis de les comarques pròximes, després de la Guerra Civil.
Més llegit
-
La policia busca un home per intentar incendiar d'una botiga de la cadena Tedi a València
-
València aprovarà en el ple d’este mes que el topònim en valencià porte l’accent tancat
-
Tanquen tres platges a Sueca i una a Altea i a Callosa d'en Sarrià per contaminació fecal
-
Vicent Penadés (Caixa Ontinyent): "La bambolla immobiliària vindrà segur, però no d'ací a dos o tres anys"
-
El Tuvi presenta un recurs per a eludir la presó permanent revisable per l'assassinat de Wafaa Seba
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans