Dos exdirectius d'FGV admeten haver falsejat un contracte
Han acceptat complir nou mesos de presó i, per tant, han exonerat l'exgerent de l'empresa Marisa Gracia.
Els exdirectius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) Vicente Contreras i Manuel Sansano han arribat a un acord amb la fiscalia, segons el qual accepten complir nou mesos de presó després per haver falsejat un concurs per a adjudicar un contracte de seguretat de l'empresa en l'època del PP.
Amb aquest acord, els dos processats veuen reduïda la pena de sis anys de presó que demanava el ministeri públic a nou mesos, uns 1.350 euros de multa i inhabilitació especial de sis mesos per a càrrec públic, a més de les costes de l'acusació particular.
Així mateix, amb el reconeixement dels fets per aquests dos exdirectius, la secció de delictes econòmics de la Fiscalia Provincial de València ha retirat l'acusació contra l'exgerent de Ferrocarrils, Marisa Gracia, a qui havien processat com la signant del contracte falsejat.
Els fets que van desencadenar l'obertura d'aquest processament es remunten als anys 2006 i 2007, quan Marisa Gracia va adjudicar a la firma Med Seguridad per 3,5 milions d'euros el contracte de prestació de serveis de vigilància i protecció de viatgers, instal·lacions i dependències d'FGV. L'adjudicació va ser possible després que Sansano i Contreras, tal com han reconegut, alteraren la proposta que havia fet l'excap de seguretat.
Després de l'alteració d'aquest informe per a beneficiar l'empresa adjudicatària, segons la fiscalia, el fill de Marisa Gracia, José Folgado Gracia, va treballar en Med Seguridad entre el 9 i el 17 de juliol de 2007, 9 i 14 d'agost de 2007 i 10 i 19 de setembre del 2007.
El fiscal va considerar Gracia inductora del delicte de falsedat i autora del delicte de prevaricació, però ara queda exonerada després de confessar els altres dos ex-alts càrrecs processats.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Les farmàcies tancaran un dia en juliol per l'impagament de maig per part de l'administració
-
À Punt duplica l’audiència de ràdio amb la nova programació
-
Un accident causa retencions de bon matí a la pista d’Ademús
-
La Diputació d'Alacant demana mantindre Alacant com a zona de predomini valencià