Les estrenes tributen?
Si has rebut diners per Nadal, ves amb compte, perquè s'haurien de declarar a Hisenda
Segon dia de Nadal, jornada per a molts de fer balanç de quantes estrenes han rebut. La cosa habitual és que les quantitats que s'estrenen oscil·len entre els 20 euros i els 50 euros. Però hi ha afortunats que poden ajuntar més de mil euros en el sobre. Cal declarar-los a Hisenda?
"Sense estrenes no hi ha Nadal" afirma un jove a la plaça de la Reina a València, que porta en un sobre els diners que ha rebut aquest Nadal per tal de comprar-se alguna cosa nova. "Cada any estem esperant que ens donen les estrenes per al dia de després vindre ací a comprar".
Remei Bellver, graduada social, aclareix aquesta qüestió: "Està clar que és un donatiu i que hauria de tributar-se amb l’impost de successions i donacions en la hisenda valenciana, no hi ha una quantitat mínima exempta de tributació. Però està clar que hisenda no anirà darrere d’aquestes xicotetes quantitats que es donen a la família".
I compte si l'estrena és quantiosa, perquè el banc també pot informar de moviments sospitosos.
Més llegit
-
L'últim debat de l'estat de la Comunitat Valenciana de la legislatura serà el 28 i 30 de setembre
-
Mor un home de huitanta anys cornejat en els bous al carrer de la Vilavella
-
Dos bombers forestals ferits i un càmping desallotjat per l'incendi de Tuéjar
-
Comença el juí a quatre hòmens per l'assassinat d'un tir a un altre per a furtar-li droga a Benetússer
-
Iberdrola culmina la modernització de la xarxa elèctrica en la zona afectada per la dana
-
'Widow's Bay' i 'The Pitt' triomfen en els Emmy 2026