Estabilitzat l’incendi de Tàrbena després de cremar vora 700 hectàrees
El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha avançat que les 182 persones desallotjades podran tornar a les seues cases
El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per estabilitzat l’incendi de Tàrbena (Marina Baixa) aquest dimarts a les 19:00 hores, després de l’evolució favorable que mantenia en les últimes hores. El foc, que es va iniciar diumenge al migdia, ha cremat 690 hectàrees, una xifra que no es descarta reduir una vegada es faça la supervisió definitiva i es constate que queden zones sense cremar. A més, va obligar a desallotjar 182 persones, que a partir d’aquest moment poden tornar als seus domicilis.
Així ho han avançat després de la reunió de coordinació d’aquesta vesprada per a valorar l’incendi, a la qual han assistit el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero, tècnics de la UTE, així com efectius del Consorci d’Alacant, Bombers Forestals de la Generalitat i de la Unitat Militar d’Emergències.
En l’última actualització de mitjans desplegats en la zona de les 18:30 hores, el Centre de Coordinació d’Emergències ha informat que s’han retirat tots els aeris. Sobre el terreny queden onze dotacions del Consorci Provincial d’Alacant, quatre unitats dels Bombers Forestals de la Generalitat, dues seccions de l’UME i un tècnic d’Emergències. En concret, treballaran sobre el flanc dret de la zona sud, que és la cua de l'incendi, on hi ha hagut reproduccions de manera recurrent.
L'evolució favorable que s'ha mantingut al llarg del dia també ha permés que s'hagen reobert carreteres com la CV-715, que encara romania tancada per la proximitat de les flames. Tot i això, des d'Emergències demanen circular amb precaució per la zona.
Llibertat provisional per a un detingut investigat per l’origen del foc
D'altra banda, el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de la Vila Joiosa, en funcions de guàrdia, ha acordat també aquest dimarts la llibertat provisional per a un detingut per estar presumptament involucrat en la crema agrícola que es va descontrolar aquest diumenge i va originar l'incendi forestal en la Serra Ferrer, entre els termes municipals de Tàrbena i Xaló.
Així mateix, aquest jutjat ha rebut en qualitat d'investigat el pare de l'arrestat. Tots dos estan investigats en una causa oberta per un delicte d'incendi forestal, sense perjudici de posterior qualificació, segons han confirmat fonts del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV). Tots dos van ser arrestats al migdia d'aquest dilluns i el pare va quedar poc temps després en llibertat per qüestions de salut.
La tramitació d'aquests fets se seguirà en el Jutjat d'Instrucció 3 de la Vila Joiosa, amb competències per a això.
Més llegit
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
L'incendi d'un camió talla 45 minuts l'A-7 a Paterna (Horta Nord) cap a Barcelona i causa una cua quilomètrica
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs
-
Renfe culpa l'Ajuntament de València pels trens afectats per les mascletaes i esborra un tuit que l'acusava de no garantir la seguretat
-
L'Ajuntament de València convoca la junta local de seguretat per a abordar el problema dels trens