Espanya rebrà aquest dijous 396.000 dosis d'AstraZeneca
Les vacunes es començaran a repartir per les comunitats a principis de la pròxima setmana.
Espanya rebrà aquest dijous 396.000 dosis de la vacuna contra el coronavirus de AstraZeneca, que es començaran a repartir a les comunitats a principis de la setmana vinent, tal com va anunciar ahir la ministra de Sanitat, Carolina Darias, després del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut.
D'aquesta manera entre les de AstraZeneca i les 483.000 dosis que van arribar dilluns passat de la farmacèutica Pfizer i que ja s'han distribuït a les comunitats, Espanya disposarà aquesta setmana de 879.000 dosi.
Segons les últimes dades del Ministeri de Sanitat, s'han entregat ja a les comunitats 3.622.165 de dosis (3.012.165 de Pfizer-BioNTech, 192.000 Moderna i 418.000 AstraZeneca) i han sigut administrades el 74,3%.
El total de persones amb pauta completa en tot Espanya ascendeix a 1.119.180, el 41,6% de les administrades.
Darias va insistir ahir que l'objectiu del govern és aconseguir que hi haja més persones vacunades que contagiades, un horitzó que, va dir està “a l'abast de la mà” i que ha aconseguit, per exemple, la comunitat de Canàries.
Sanitat treballa ja amb les comunitats en els plans operatius de vacunació perquè estiguen totes preparades per a inocular “el volum important” de vacunes que arribarà en el segon trimestre de l'any, segons va avançar la ministra.
Més llegit
-
La campanya de vacunació començarà el 28 de setembre a la Comunitat Valenciana
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
El valencià Guitarricadelafuente estrena "La nieve", el tema musical principal de ‘La bola negra’
-
INTERACTIU | Consulta quant ha plogut en l’episodi de precipitacions torrencials a la rodalia de València
-
Conclou el trasllat de migrants de Ceuta cap al campament del port i més d'un miler retorna a les platges en no tindre plaça
-
Controvèrsia sobre l'enviament de l'ES-Alert: el Consell afirma que es va enviar quan es va detectar risc de desbordaments, mentre que l'oposició critica el retard