Espanya prohibix l'entrada al país als ministres israelians de Seguretat Nacional i Hisenda
El Consell de Ministres ha aprovat el paquet de mesures contra Israel davant del “genocidi” a Gaza, que inclou l’embargament d’armes
El govern central ha prohibit l'entrada a Espanya dels ministres israelians de Seguretat Nacional, Itamar Ben-Gvir, i d'Hisenda, Bezabel Smotrich, després que dilluns el govern de Benjamin Netanyahu vetara l'accés al país de la vicepresidenta segona, Yolanda Díaz, i la ministra d'Infància i Joventut, Sira Rego.
Esta mesura està inclosa en el paquet de nou iniciatives que ahir va anunciar el president de l’executiu espanyol, Pedro Sánchez, contra Israel davant del “genocidi” a Gaza i que precisament hui ha aprovat el Consell de Ministres. Entre les accions figura l'aprovació d'un decret llei per a formalitzar l'embargament d'armes a Israel, la prohibició d'entrada a Espanya als qui participen directament en el "genocidi" i un augment de la partida pressupostària destinada a l’ajuda humanitària i un reforç del finançament a la UNRWA.
Els dos ministres no podran entrar en territori espanyol, seran inclosos en el llistat de persones sancionades —en el qual ja hi ha alguns colons israelians— i també se’ls inclourà en el sistema d'informació Schengen, segons ha explicat el ministre d'Afers Estrangers, José Manuel Albares, en una roda de premsa a la Moncloa, després del Consell de Ministres.
Estes accions, ha subratllat Albares, demostren que Espanya és el país del món “que des de lluny” més està fent per Palestina, pels civils de Gaza, per la pau i pel dret internacional.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
La jutgessa de la dana torna a rebutjar reclamar les comunicacions a Bernabé i acusa Pradas de "clara elusió de responsabilitats"
-
Un jutjat investiga per presumpte delicte d’odi els pares d’una xica trans soterrada amb el nom de naixement
Més vist
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
11.09.2026 | Informatiu migdia