Espanya es converteix en el país més saludable del món
Aconsegueix una puntuació de 92,7 sobre 100 en l'estudi de Bloomberg Healthiest Country Index.
Espanya és el país més saludable del món, amb una puntuació de 92,7 sobre 100, segons l'estudi de Bloomberg Healthiest Country Index. Avança així sis posicions des de l'anàlisi de 2017, que ressalta la qualitat del sistema sanitari públic.
L'estudi analitza els diferents factors que influeixen en la qualitat de vida dels ciutadans en 169 nacions, com ara hàbits alimentaris, sistema sanitari, esperança de vida, tabaquisme, obesitat i medi ambient, entre d'altres.
Així mateix, Espanya se situa entre els deu primers països que tenen un sistema de salut que dona especial cobertura a infants, a dones i a persones majors, reduint d'aquesta manera les malalties cardiovasculars i els càncers. En aquest grup també es troba Itàlia, Islàndia, el Japó, Suïssa, Suècia, Austràlia, Singapur, Noruega i Israel.
Beneficis de la dieta mediterrània i l'oli d'oliva
Quant a hàbits alimentaris i ambientals, Bloomberg subratlla com es noten els beneficis de la dieta mediterrània, de l'oli d'oliva verge extra i dels fruits secs, en la menor taxa de problemes cardiovasculars dels espanyols.
Respecte a altres països europeus, l'informe destaca que França ocupa el lloc 12, Regne Unit, el 19, Portugal, el 22, Alemanya, el 23 i Bèlgica, el 28.
A Hispanoamèrica, els països més saludables són Cuba, Xile i Costa Rica. A Amèrica del Nord, el Canadà està en la posició 16 i els Estats Units en la 35, mentre que Àsia, a part del Japó i Singapur, destaca Corea del Sud.
Per contra, les nacions subsaharianes i països com Haití, Afganistan i el Iemen són els que pitjor salut tenen.
Més llegit
-
Troben un conductor mort dos dies després de patir un accident a Pedreguer
-
El millor restaurant d’Espanya per a persones celíaques està a València
-
Detenen un home a Antella per la mort de nou cadells de podenc valencià
-
El Consell autoritza nous estudis en les universitats de la Comunitat Valenciana
-
Reoberta al bany la platja del Fortí de Vinaròs i tancada la del Mal Pas de Benidorm
-
Estos són els radars que més multes posen a la Comunitat Valenciana
Més vist
Més escoltat
-
14.07.2025 | 90 minuts
-
15.07.2025 | “Gran pantalla”: les sales de cine aposten per la tecnologia immersiva per a atraure el públic
-
14.07.2025 | Nova edició de l’Expedició Juvenil Cavanilles per la comarca de la Serrania
-
15.07.2025 | L'esperanto, una llengua que aspirava a la universalitat i continua molt present a Cheste
-
14.07.2025 | Les notícies de la nit
-
14.07.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | El Restaurant Lar Gallego