Escola Valenciana estudia mesures per a paralitzar la reforma de la llei de plurilingüisme
L’entitat la considera “una discriminació de l’alumnat de les zones castellanoparlants” i no descarta mobilitzacions de la comunitat educativa
Escola Valenciana ha anunciat que treballa en possibles mesures per a paralitzar la reforma de la llei de plurilingüisme perquè aquesta atemptaria contra “el principi constitucional d’igualtat” i “el principi de territorialitat única de l’eficàcia de les normes de la Generalitat”.
L’entitat considera el text “una discriminació de l’alumnat de les zones castellanoparlants”, i argumenta que negar el coneixement d’una llengua oficial a una part de l’alumnat valencià pel lloc on viu suposa una desigualtat, perquè aquest no comptarà amb les mateixes capacitats i habilitats que la resta.
Així, l’organització ha recordat el contingut de les al·legacions presentades a la reforma el passat octubre, quan remarcaren que “el coneixement del valencià comporta més oportunitats en l’àmbit acadèmic, laboral, social i cultural” i que aquesta modificació minvarà “la llibertat per a la mobilitat i inserció laboral” de l’alumnat de zones castellanoparlants.
Alexandra Usó, presidenta d’Escola Valenciana, ha explicat que a més de la via legal i judicial, no descarten “mobilitzacions de la comunitat educativa per a fer escoltar la nostra veu davant d’aquesta reforma discriminatòria”.
Més llegit
-
Ábalos denuncia des de la presó que ha sigut víctima d'un juí “polític”
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
El Ministeri d'Educació abaixarà les ràtios en l'etapa 0-3: màxim de quatre menors d'un any per educador
-
L'ONU alerta que el mercat mundial de les drogues ha augmentat un 34% en una dècada i és més divers que mai
-
Paco Roca crea les imatges que identificaran Requena com a Ciutat Espanyola del Vi
-
França manté seixanta departaments en alerta roja per altes temperatures, a pesar que s’albira un respir de l’onada de calor