Entra en vigor la normativa que obliga a indicar a l’etiquetatge el país d’origen dels lactis
Els ciutadans veuran per primera vegada a l'etiquetatge l’origen de la llet, així com el de la seua comercialització.
El reial decret 1181/2018, relatiu a la indicació de l'origen de la llet utilitzada com a ingredient en l'etiquetatge de llet i productes lactis, entra en vigor aquest dimarts 22 de gener.
En concret, aquesta legislació regularà durant els pròxims dos anys la indicació obligatòria a l’etiquetatge de l'origen de la llet utilitzada com a ingredient, així com dels productes lactis elaborats i comercialitzats a Espanya.
D'aquesta forma, els ciutadans veuran per primera vegada a l'etiquetatge d'aquests productes tant el país d'origen en el qual la llet ha sigut munyida, com el país on ha sigut transformada. D'aquesta manera, es facilita el dret a l'elecció de compra dels consumidors.
La norma afecta també al iogurt, la nata, la mantega o els formatges, entre altres productes lactis. A més, aportarà informació rellevant al consumidor, que coneixerà l'origen del producte que està adquirint, i també tindrà avantatges per als productors i la indústria perquè una millor indicació de procedència podria potenciar les vendes.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució de l'incendi a la Vall d'Uixó
-
Fugida angoixosa per a salvar el ramat de l'incendi
-
Ferit un xiquet en caure un carret de golf per un pont des de tres metres d'altura
-
El foc de la Vall d’Uixó continua sense control: 10.000 hectàrees cremades i 75 km de perímetre
-
Mor una dona per una fallida cardíaca quan l’atenia un SAMU de Villena sense metge
-
Tres detinguts en trobar en un cotxe onze quilos de metamfetamina durant un control a l'AP-7