‘Enfermeras invisibles’, un llibre per a visibilitzar les dones dins del sector sanitari
Vanessa Ibáñez, infermera i coautora d’aquest projecte, ha visitat aquest divendres el programa ‘A la Ventura’.
Les dones estan invisibilitzades en molts sectors i àmbits diferents. Un és el de la infermeria, una professió que, en els últims temps, a més, ha cobrat molt de protagonisme. I és que, malgrat que l’Organització Mundial de la Salut va declarar el 2020 l’any Internacional de les Infermeres i Matrones, encara falta conéixer més el paper de les infermeres al llarg de la història i en l’actualitat. Sobre totes aquestes qüestions ha parlat aquest divendres Vanessa Ibáñez, coautora del llibre Enfermeras invisibles en el programa d’À Punt Mèdia A la Ventura.
Ibáñez, infermera de professió i actualment professora a la Universitat de València, ha contat que moltes infermeres han fet "grans aportacions" a la ciència de la salut que han contribuït a millorar la qualitat de les persones. No obstant això, "no havia transcendit".
"Per exemple, el portabebés occidental com hui el coneixem el va inventar i registrar una infermera en els anys 70 del segle passat", ha expressat Vanessa Ibáñez. Aquesta mateixa infermera, a més, va inventar i patentar la motxilla d'oxigen portàtil. "Sense aquesta motxilla, la gent amb problemes respiratoris no podria anar a fer la compra, passejar...", ha posat com a exemple.
Va ser la pandèmia l'última espenta per a traure el llibre, la primera edició del qual eixirà previsiblement a l'abril. "El vam començar a fer fa dos anys, però amb la pandèmia ens vam adonar que la infermera contemporània era més anònima, més invisible que mai. I van pensar que ara el moment", ha afegit.
Enfermeras invisiblesés un projecte que vol visibilitzar aquelles infermeres que, per la seua professió o per la condició de dona van ser apartades dels llibres d'història o no han rebut el reconeixement que mereixia la seua aportació a la ciència, a la societat o a la infermeria com a disciplina. Aquest llibre arreplega la història i els assoliments de dotze infermeres de manera interessant i amena, i amb il·lustracions. L'editorial Penguin Random House ja ha mostrat interés pel projecte.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat