Emergències rebaixa a 580 les hectàrees cremades en l'incendi de Tàrbena, que deixa tres bombers ferits lleus
La Conselleria d'Interior prohibirà fins a nova orde les cremes agrícoles per les condicions climatològiques perilloses
L'última reunió del centre de comandament avançat de l'incendi forestal de Tàrbena, declarat diumenge al migdia, ha deixat un recàlcul de la superfície forestal afectada pel foc. Si fins ara Emergències i els bombers havien xifrat en vora 800 les hectàrees cremades, passades les onze d'aquest dilluns han rebaixat el número a unes 580, segons ha confirmat el secretari Autonòmic de Seguretat i Emergències, Javier Montero.
En declaracions als mitjans de comunicació després de la reunió de coordinació del dispositiu antiincendis convocada a les 10:30 hores, el número dos de la Conselleria de Justícia i Interior ha avançat també que tres bombers han resultat ferits lleus durant les tasques d'extinció de la nit. Cap de les lesions és preocupant i en tots els casos és per colps i contusions. Montero ha qualificat aquests accidents de "contratemps" i ha explicat que s'han produït a causa de les complicacions que presenta el terreny on està actiu el foc i que centra els treballs dels bombers, que és "molt escarpat".
Ara mateix hi ha més de 200 efectius treballant en la zona i més de huit mitjans aeris, inclosos dos de tipus amfibi (FOCA) del Ministeri de Transició Ecològica, d'acord amb l'últim informe proporcionat pel Consorci Provincial de Bombers d'Alacant. En concret, hi ha desplegades onze dotacions dels parcs de Dénia, Benissa, Benidorm i Sant Vicent, així com nou unitats dels bombers forestals. També hi participen membres de la Unitat Militar d'Emergències (UME) i efectius de la Regió de Múrcia.
Tot apunta que l'origen de l'incendi està en una crema agrícola que, tot i estar autoritzada, se'n va eixir de mare perquè estava massa a prop d'una zona de bancals abandonats amb molta massa forestal. El secretari autonòmic d'Emergències ha anunciat que la Direcció General de Prevenció d'Incendis s'ha reunit ja amb la Conselleria d'Agricultura per a elaborar una orde que prohibeix fins a nou avís totes les cremes que hi havia autoritzades a la Comunitat Valenciana.
El barranc de Sacos és, ara per ara, el punt que més preocupa a la direcció de l'extinció. La zona, d'orografia complicada, continua amb flames actives i ha sigut pràcticament inaccessible per als bombers fins fa poques hores a causa d'una inversió tèrmica, que ha generat capes de fum molt baixes que impedien la visibilitat. Aquest fenomen atmosfèric es reverteix a poc a poc, ha confirmat Montero, i ara ja han pogut entrar els mitjans aeris per a atacar el foc. Amb aquest gir d'estratègia i la incorporació dels nous mitjans es preveu controlar l'incendi "com més prompte millor", ha afegit el representant de la Generalitat.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'organització del PSOE
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí