Dos mesos després de la dana, encara falten per buidar vora seixanta garatges a Paiporta i Catarroja
La neteja dels pàrquings subterranis arriba a la fase més complicada amb el buidatge dels aparcaments més profunds
Els treballs de neteja no descansen la vespra del dia dels Reis a la zona afectada per la dana. Més de dos mesos després, la neteja dels garatges és una de les principals tasques que es fan a les zones afectades per la dana. Així ho ha remarcat la secretària autonòmica d'Emergències, Irene Rodríguez, este matí al Cecopi: “Tot el dispositiu continua activat fent les tasques habituals de neteja de fang en garatges i soterranis, buidatge de campes i aigualeig de carrers”.
Rodríguez ha informat, a més, que “queden pendents de netejar 57 garatges a Catarroja i Paiporta, que són els que presenten més dificultat i requereixen maquinària especialitzada en l'extracció de fang, i tenen dos o més plantes o elevadors”. L'acumulació de fang i, a vegades també d'aigua fecal, ha sigut un dels principals problemes logístics i també de salubritat que va generar la dana del 29 d'octubre.
Per a estes tasques fan falta tots els dispositius de bombers, l'UME i les empreses contractades per la Diputació de València. Alguns ajuntaments també estan centrats en els treballs per a llevar la brutícia dels carrers i retirar els cotxes de les dènou campes que encara queden.
Rodríguez ha afegit que “totes estes tasques es desenvolupen amb absoluta normalitat i es continua fent un seguiment a través dels vols de drons per a veure com evoluciona tot el buidatge a les campes, principalment”.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Quatre dies més de calor
-
El nou pla d'inversions d'Aena que s'anuncia este dijous impulsarà les ampliacions dels aeroports d’Alacant i València
-
La Generalitat destinarà un nou paquet d'ajudes, de 35 milions, per a les famílies afectades per la dana