Directes
Ara en la televisió
A LA FRESCA

Els embossos crònics en els accessos sud a València: la pista de Silla i la V-30 patixen col·lapses diaris

La circumval·lació pel sud-oest té dos projectes de millora del Ministeri de Transport pendents, pressupostats en més de 77 milions d’euros, per als quals no hi ha data d’inici

Els sis carrils de la pista de Silla, d'entrada i eixida, amb trànsit dens este divendres a última hora del matí / À Punt NTC

A les retencions, quilomètriques en plena hora punta, que sovint patixen els conductors que intenten arribar a València, s’afigen estos dies els desplaçaments dels qui estiuegen en segones residències i van a treballar a la capital, també en hora punta; l’afluència turística i, en el cas de caps de setmana com el que tenim a les portes, l’operació eixida de l’estiu. Unes circumstàncies que, per als que travessen artèries essencials de l’àrea metropolitana de València, com la pista de Silla o la V-30, es convertixen en un malson que posa a prova la paciència perquè pot arribar a duplicar el temps del trajecte respecte, per exemple, a una jornada no laborable.

De dilluns a divendres les cues en la pista de Silla poden arribar a primera hora del matí, a partir de les dos del migdia o a mitjan vesprada, fins als sis, els huit o fins i tot la desena de quilòmetres si es tracta d’un dilluns al matí o un diumenge a última hora de la vesprada. Esta entrada a València es queda insuficient per al gran volum de trànsit que arriba a València pel sud i al qual s’afig el que va a la zona comercial d’Alfafar, una de les més grans de la província, amb nombrosos establiments.

La V-31 entronca a l’entrada de València amb una altra artèria important a l’hora de circumval·lar València, la V-30, que permet evitar el nucli urbà en paral·lel al llit del Túria i enllaçar o bé amb l’A-7 o bé amb una altra ronda de València, la ronda nord.

Sobre la V-30 hi ha diversos projectes de millora, que promou el Ministeri de Transports, com l’enllaç entre Quart de Poblet i Mislata, que té un pressupost de 21,2 milions d’euros, o el de connexió directa entre la V-30 i l’A-3, que costarà 56 milions d’euros, que no acaben d’arrancar. En els dos casos els projectes estan aprovats, però no hi ha una data d’inici fixada.

La V-30 té trànsit tot el dia, a qualsevol hora, tret dels diumengesTeresa Gómez - Veïna de Xirivella

“Té trànsit tot el dia, a qualsevol hora, tret dels diumenges. Esta carretera entre setmana és una vertadera bogeria”, assenyalava respecte a la V-30 Teresa Gómez, una veïna de Xirivella, un municipi apegat a esta via. En la mateixa línia, Roberto Sales, un altre veí d’esta localitat, advertia que “la V-30 fa anys que està col·lapsada”. “L’entrada a València s’ha quedat menuda per a tant de cotxe, en hores punta està pleníssima, de matí, al migdia, de vesprada...”, afegia.

Se formen cues per a eixir de Xirivella, però no és per l’eixida des de Xirivella, sinó pel trànsit que porta la V-30”Roberto Sales - Veí de Xirivella

Diversos veïns explicaven que la saturació de la V-30 acaba embossant, fins i tot, l’eixida d’este poble, situat a pocs quilòmetres de València. “Es formen cues per a eixir del poble, però no és per l’eixida des de Xirivella, sinó pel trànsit que porta la V-30”, apuntava Sales. Juan Carlos Barrera, que treballa en la zona de Xirivella, reconeixia davant de les càmeres d’À Punt que ha adoptat la rutina d’eixir abans, perquè el trànsit fa que “dobles el temps del viatge”.

En el cas de la pista de Silla, després del parèntesi obligat per la dana, s’han représ les obres de millora, que contemplen, entre altres, la renovació de la mitjana, que fins ara era de formigó, per una altra que permet el pas de l’aigua en cas d’avinguda. De fet, en esta eixida de València es talla el trànsit a les nits i es desvia per un camí alternatiu per a facilitar els treballs.

També et pot interessar

Veure totes les activitats