Els educadors socials valencians protesten per a demanar unes condicions de treball dignes
Juntament amb el Col·legi d'Educació Social han estat el Col·legi de Psicologia, de Treball Social i de Pedagogia, entre altres, i també els sindicats davant del Palau de la Generalitat
Els educadors socials valencians han protestat este dissabte davant de la porta del Palau de la Generalitat per a exigir unes condicions de treball segures després del violent assassinat el passat 10 de març d'una educadora de 35 anys en un pis tutelat a Badajoz, presumptament, a mans de tres menors. Durant la concentració s’ha guardat un minut de silenci per l’educadora.
Juntament amb el Col·legi d'Educació Social han estat el Col·legi de Psicologia, de Treball Social i de Pedagogia, entre altres, i també els sindicats. Proposen un pla que millore les seues condicions laborals que evite que es repetisca un cas com el de Belén.
Concretament, el Col·legi d'Educació Social de la Comunitat Valenciana proposa un pla de dotze mesures per a millorar les condicions laborals, com ara reduir la ràtio de menors per professional, més mesures de seguretat o tindre la condició d'autoritat. La presidenta de l’entitat a la Comunitat Valenciana, María José Navarro, ha incidit en la necessitat “que no torne a passar el que li va ocórrer a Belén, de trobar-se sola amb un grup de menors amb mesures judicials”.
Per la seua part, la secretaria del Col·legi de Treball Social de València, Belén Piró, ha insistit en la importància que “es dote als serveis correctament perquè l’exercici professional es puga realitzar en condicions adequades”. En la mateixa línia, Cristina Arias, del Col·legi de pedagogia de la Comunitat Valenciana, ha recalcat “la necessitat que existisquen professionals ben pagats i amb unes condicions laborals dignes”.
Més llegit
-
València multa 18 falles per no netejar l’espai de les revetles o fer un mal ús dels contenidors
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
-
Ja s'albiren els primers detalls del mantell de la Mare de Déu: una dona i un xiquet davall d'un colom
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Mor un home de 28 anys a Pilar de la Horadada en caure per un penya-segat quan intentava agafar unes ulleres
-
Les agències de viatges lamenten l'impacte de la guerra: "Ens hem quedat aïllats de l'Orient Mitjà i de tot Àsia"
Més vist
Més escoltat
-
16.03.2026 | 90 minuts
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor
-
17.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
17.03.2026 | Amunt i avall | Primera Part